Pagina 2 van 3

Geplaatst: 06-01-2012 19:42
door Tom
als ik me ni vergis had de Rooy enkele jaren geleden nog zo een koelbak op het dak

Geplaatst: 06-01-2012 21:40
door dafcf
Dat weet ik zo niet, maar dit jaar niet denk ik?

Geplaatst: 06-01-2012 23:26
door Tom
dit jaar idd ni.
t zou me eigenlijk wel verbazen als die dingen geen airco zouden hebben

Geplaatst: 07-01-2012 10:39
door pekingeend
Airco's worden bijna niet gebruikt. Kost vermogen en ruimte. Al heel lang niet. Ik geloof dat de Koffer de laatste was met airco!

Geplaatst: 07-01-2012 11:41
door wilco79
Adua en Pep hebben alle twee nog airco dit jaar bekijk de foto's maar. en volgens mij hebben Gerard, Hans en miki een soort van luchtvanger op de dak.

Geplaatst: 07-01-2012 19:27
door pekingeend
Klopt je hebt gelijk, Was me nog niet opgevallen bij die 2. Die luchthapper zorgt voor overdruk in de cabine zodat het stof buiten blijft, moet je wel je ramen dicht houden maar dat leer je wel. In de "gewonde" rallywereld zie deze al heel lang.

Geplaatst: 06-03-2012 11:42
door joost

Geplaatst: 07-03-2012 02:21
door Tom
volgens mij zijn dit voor mij weer onbekende fotos.

Geplaatst: 07-03-2012 19:20
door pekingeend
dit zijn foto's van de bedrijfsautorai (tentoonstelling) in Amsterdam.

Geplaatst: 06-01-2013 19:21
door Straetmans
[quote="Tom"]dit jaar idd ni.
t zou me eigenlijk wel verbazen als die dingen geen airco zouden hebben[/quote]

In 1982 hadden beide 'Neuzen' airco op het dak. Op de 381 is ie NIET gebruikt. Niet om reden van vermogen, maar omdat we om de haverklap de spiegels moesten intrekken en omdat we graag met de ramen open reden. Kortom je went aan de warmte, en als je je plots bij een lekke band of ander malheur (vastrijden) vanuit een koele cabine de warmte in zou moeten, om flink aan te pakken, dan slaat je lijf gemakkelijker 'op hol'. En stof komt met of zonder airco toch wel binnen ook met de ramen dicht. Slapen deed je ook niet in een airco ruimte, maar in de laadbak en anderen in een tentje.

De belangrijkste elementen om in een truck de rally uit te rijden, zijn voldoende water in een koelkast, en goede schokdempers. Zonder dat laatste hou je het geen 3 etappes vol.