Jan en Gerard de Rooy in de Dakar van 2003
Geplaatst: 26-08-2010 23:01
Na het toch wel mooie resultaat in de rally van 2002, besloten vader en zoon de Rooy om enkele nieuwe trucks te gaan bouwen. Als basis werd er uitgegaan van een DAF 75 CF met dagcabine. Vanaf dit jaar worden de "de Rooy Boys" gesponsord door het Franse sigaretten merk Gauloises en hierdoor werden de trucks gespoten in het donkerblauw.
Als service voertuig staat hen een DAF CF 6x6 ter hun beschikking.
Gerard crashte in etappe 12 waarbij zijn cabine voorover van het chassis brak. Jan eindigde dit jaar op een mooie 4e plaats tussen de fabrieksteams.
De startnummers van de trucks waren 409 voor Jan en 414 voor Gerard.
De bemanning van de 409 bestond net als in 1988 uit Jan de Rooy, Hugo Duisters en Yvo Geusens. Gerard deelde zijn cabine met Arno Slaats en Tom Colsoul.In dit jaar werd voor het eerst ook de DAF 85CF 6x6 truck ingezet, die bij het team is gebleven tot en met de Silk Way Rally van 2011.
Deze 6x6 heeft net voor de SWR 2011 een grotere bak gekregen die dienstdoet als mobilhome.
In september/oktober 2011 is deze nieuwe bak op een IVECO chassis gebouwd.
Als service voertuig staat hen een DAF CF 6x6 ter hun beschikking.
Gerard crashte in etappe 12 waarbij zijn cabine voorover van het chassis brak. Jan eindigde dit jaar op een mooie 4e plaats tussen de fabrieksteams.
De startnummers van de trucks waren 409 voor Jan en 414 voor Gerard.
De bemanning van de 409 bestond net als in 1988 uit Jan de Rooy, Hugo Duisters en Yvo Geusens. Gerard deelde zijn cabine met Arno Slaats en Tom Colsoul.In dit jaar werd voor het eerst ook de DAF 85CF 6x6 truck ingezet, die bij het team is gebleven tot en met de Silk Way Rally van 2011.
Deze 6x6 heeft net voor de SWR 2011 een grotere bak gekregen die dienstdoet als mobilhome.
In september/oktober 2011 is deze nieuwe bak op een IVECO chassis gebouwd.