Familie de Rooy in de Dakar van 2005

Hier vind je alles over Team de Rooy in de rally van 2005
Tom
Site Admin
Berichten: 1816
Lid geworden op: 10-04-2010 11:41

Bericht door Tom » 22-01-2011 22:36

klopt, in 2003 zijn er 3 trucks gebouwd, de truck van Jan, Gerard en de 6x6.
de kentekens zijn overgenomen van de 2 trucks uit 2002 (die van de rallytruck en de servicetruck)
op kenteken is alleen te achterhalen dat de 6x6 van toen is.

Maar als je verder denk, (schiet me nu pas binnen)
een truck die gebouwd is in 2003, heeft pas in 2004 voor de eerste keer een Dakar gereden... mss moeten we op die piste gaan denken...

In dat geval hebben we het over de kentekens BP-BG-77 en BP-BG-78
Als het over die trucks gaat dan kan ik fotomateriaal laten zien van die trucks, want die stonden op de preproloog enkele jaren geleden idd als IVECO. Dat waren toen de service trucks, althans 1 toch waar ik het zeker van weet (BP-BG-78)
[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-VQO8ALMF.jpg[/img]
Preproloog 2014/15 was al van "ons".
Nu op naar Dakar 2015

pekingeend
Berichten: 426
Lid geworden op: 02-12-2010 18:29

BP BG 77 of 78

Bericht door pekingeend » 22-01-2011 23:40

Ik denk ook dat het 1 van deze moet zijn. want beide zijn in 2004 voor het eerst gebruikt en alleen de 77 is nog bekend bij de RDW. Als je de 78 zoekt zijn er geen gegevens bekend. Beide auto\s hebben voor het laatst in 2009 nog gereden in de Dakar.
[url=http://postimage.org/image/1nfdhtctg/][img]http://s4.postimage.org/1nfdhtctg/09858.jpg[/img][/url]

[url=http://postimage.org/image/1nff5cpb8/][img]http://s4.postimage.org/1nff5cpb8/09518.jpg[/img][/url]

Maar dan blijft de vraag wat is er met de 2003 BL PX 93 gebeurd? want deze heeft nog tot en met 2005 gereden. 2003 was Jan de bestuurder, 2004 Hans Stacey en in 2005 reed Hugo met deze auto zijn eerste T4 als snelle assistentie

pekingeend
Berichten: 426
Lid geworden op: 02-12-2010 18:29

77 / 78

Bericht door pekingeend » 23-01-2011 00:01

Beide Auto\s hebben een Iveco cabine gehad in 2009. de 78 als T5 in de Dakar en de 77 als test auto zoals je kunt zien op deze foto
[url=http://postimage.org/image/1joo33oh0/][img]http://s2.postimage.org/1joo33oh0/test_iveco77.jpg[/img][/url]

Tom
Site Admin
Berichten: 1816
Lid geworden op: 10-04-2010 11:41

Bericht door Tom » 23-01-2011 11:45

dat klopt niet helemaal wat je verteld in je laatste bericht.

De IVECO op de foto is een volledig nieuwe truck waar het kenteken van de BP-BG-77 op gehangen is. Deze truck is in werkelijkheid de BX-DJ-48 en was de eerste "echte" IVECO. die is op 26-08-2009 voor het eerst afgeleverd en op 28-8-2009 de laatste keer op naam gezet. Al de rest voor deze IVECO waren "cabineveranderingen op basis van een DAF/GINAF met een IVECO of DAF motor"

Volgens mij is de truck waarmee Hugo in 2005 zijn eerste snelle service reed (BL-PX-93) zo goed als helemaal dezelfde truck als waarmee Hugo in 2009 de Dakar weer reed, maar dan wel met een ander kenteken erop (BP-BG-77). Daarna is deze truck een beetje opgelapt en doorverkocht aan het Afraja team met het BL-PX-93 kenteken.
Daardoor was het ook geen Ginaf of Iveco meer, maar "gewoon" terug een DAF.
[img]http://www.motorautosport.nl/img/nieuws/02-01-2011/Zaterdag 1 januari 2011 Buenos Aires Victoria Afraja Team/P1000665.jpg[/img]

Als je de RDW site in de gaten houdt dan merk je ook met momenten dat het allemaal opeens gewijzigd is. De BP-BG-77 staat er nu als Ginaf X2223 geregistreerd, maar de eerste keer dat ie een rally reed was het een DAF. Ook komt de cilinderinhoud overeen met de inhoud van de BX-DJ-48 wat er op duid dat deze (BP-BG-77) een IVECO motor heeft. De BL-PX-93 heeft een 11600cc DAF motor.

Wat ook nog kan is dat de truck die jij bedoeld de truck is die dit jaar bij Ginaf in een van hun klanten teams gebruik gemaakt heeft van de Service van Ginaf Rally Service. Dat was de truck van Italtrans en is al in verschillende handen geweest sinds 2003.
[img]http://www.dakar.com/PHOTOS/DAK/2009/vehicule/581.jpg[/img]

nu blijft mijn vraag, waar is de BP-BG-78 ??? Zou die nog gewoon in Son in de loods staan? of zou deze "afgebroken" zijn om bvb een van de 2 nieuwe trucks te bouwen (die van Pep en Gerard uit 2011?) en daardoor geen gegevens er meer van beschikbaar zijn bij de RDW?
Als deze nog gewoon in het bezit van de Rooy is, dan is het deze truck waarover op TFH enkele dagen geleden gepraat is. Dat is dan de truck waarmee Toine van Oirschot in 2009 de Dakar als service reed, naast de 8x8.

De Rooy heeft wel vaker "het truckje met t kenteken" gedaan...
De trucks uit 2003 waren ook volledig nieuw maar reden wel met "oude" kentekens.....
Preproloog 2014/15 was al van "ons".
Nu op naar Dakar 2015

pekingeend
Berichten: 426
Lid geworden op: 02-12-2010 18:29

BL PG 77

Bericht door pekingeend » 23-01-2011 14:20

Leuke kwestie Tom. :) Voor wat de bl pg 77 betreft kan ik met je meegaan en denk ik ook dat de Test Iveco een plaat nodig had. Maar de 77 reed al mee van 2004 tot en met 2009 en de bl px 93 was er ook nog in 2005 :? dus zou dit niet de zelfde kunnen zijn, toch?
Is het misschien mogelijk dat de Afraja daf de BL PG 78 was omdat van deze niets meer bekend is bij de RDW. Dit is overigens idd de Truck die in 2009 T5 reed in de Dakar naast de 8x8 :roll:
De Italtrans Ginaf is de BL PX 94 uit 2003. deze is na 2004 (T5 Yvo) naar Rafael Tibau gegaan. Daarna is hij bij Italtrans gekomen waar hij dit jaar van een DAF naar een Ginaf is getransformeerd. Zie de reactie van Peerke eerder in dit Topic...
To be continued?

Tom
Site Admin
Berichten: 1816
Lid geworden op: 10-04-2010 11:41

Re: BL PG 77

Bericht door Tom » 23-01-2011 17:34

[quote="pekingeend"]Leuke kwestie Tom. :) Voor wat de bl pg 77 betreft kan ik met je meegaan en denk ik ook dat de Test Iveco een plaat nodig had. Maar de 77 reed al mee van 2004 tot en met 2009 en de bl px 93 was er ook nog in 2005 :? dus zou dit niet de zelfde kunnen zijn, toch?
Is het misschien mogelijk dat de Afraja daf de BL PG 78 was omdat van deze niets meer bekend is bij de RDW. Dit is overigens idd de Truck die in 2009 T5 reed in de Dakar naast de 8x8 :roll:
De Italtrans Ginaf is de BL PX 94 uit 2003. deze is na 2004 (T5 Yvo) naar Rafael Tibau gegaan. Daarna is hij bij Italtrans gekomen waar hij dit jaar van een DAF naar een Ginaf is getransformeerd. Zie de reactie van Peerke eerder in dit Topic...
To be continued?[/quote]De 77 reed idd al mee van 2004, net als de 78, De BL-PX-93 reed in 2005 snelle service (Duisters) dus het kan goed dat de kentekens achteraf gewisseld zijn geweest.

De Afraja DAF is de truck waar Hugo in 2009 Dakar mee reed. Dus dat was de BP-BG-77. Dat is toen zo door Afraja verteld geweest dat het de oude truck van Hugo was. Alleen ziet natuurlijk iedereen een ander kenteken, maar daar blijf ik bij dat dat een "kenteken-wissel" is...


ff off topic, weet jij nog wie er in 2004 bij Yvo in de T5 zaten?? en heb je er evt foto\s van???
Preproloog 2014/15 was al van "ons".
Nu op naar Dakar 2015

Plaats reactie