Team de Rooy in de Transorientale Rally 2008
Geplaatst: 27-08-2010 00:07
In 2008 werd de Dakar rally omwille van veiligheids redenen afgelast.
Team de Rooy had dit jaar weer groot ingezet, met weer 3 rallytrucks aan de start, en natuurlijk ook weer de nodige servicetrucks.
De rallytrucks waren deze keer weer GINAF’s, deze keer van het type X2223. Die waren weer voorzien van het "normale" ophangingsprincipe. Het sysyttem van Ginaf Rally Power werkte niet naar behoren en werd daarom verruild voor een conventioneel systeem. De motoren die deze trucks aan zouden gedreven hebben zijn afkomstig van IVECO en nog een beetje opgekieteld door IVECO specialist Schouten.
Op zich was het best een mooi zicht, een Ginaf truck, met DAF cabine en IVECO reclame onder de voorruit
Omdat de Dakar rally niet doorging en Gerard toch erg graag een rally wilde rijden, werden er 2 rallytrucks ingezet voor de Transorientale rally. 1 Truck is voor Gerard en de andere is een snelle servicetruck voor Hugo Duisters. Jan de Rooy blijft voor deze rally thuis omwille van familiale omstandigheden.
Aangezien de GINAF’s voorzien zijn van IVECO motoren kwam er op het chassis van Garard’s truck een cabine te staan van een IVECO Trakker.
Dit is het mooie begin van een nieuw Dakar-de Rooy tijdperk. Met IVECO.
Gerard kreeg te kampen met een kapotte turboslang waardoor hij de motor kapot reed en de rally niet uit kan rijden.
Team de Rooy had dit jaar weer groot ingezet, met weer 3 rallytrucks aan de start, en natuurlijk ook weer de nodige servicetrucks.
De rallytrucks waren deze keer weer GINAF’s, deze keer van het type X2223. Die waren weer voorzien van het "normale" ophangingsprincipe. Het sysyttem van Ginaf Rally Power werkte niet naar behoren en werd daarom verruild voor een conventioneel systeem. De motoren die deze trucks aan zouden gedreven hebben zijn afkomstig van IVECO en nog een beetje opgekieteld door IVECO specialist Schouten.
Op zich was het best een mooi zicht, een Ginaf truck, met DAF cabine en IVECO reclame onder de voorruit
Omdat de Dakar rally niet doorging en Gerard toch erg graag een rally wilde rijden, werden er 2 rallytrucks ingezet voor de Transorientale rally. 1 Truck is voor Gerard en de andere is een snelle servicetruck voor Hugo Duisters. Jan de Rooy blijft voor deze rally thuis omwille van familiale omstandigheden.
Aangezien de GINAF’s voorzien zijn van IVECO motoren kwam er op het chassis van Garard’s truck een cabine te staan van een IVECO Trakker.
Dit is het mooie begin van een nieuw Dakar-de Rooy tijdperk. Met IVECO.
Gerard kreeg te kampen met een kapotte turboslang waardoor hij de motor kapot reed en de rally niet uit kan rijden.