Team de Rooy in 2009 : Afrika, Amerika en Rusland
Geplaatst: 27-08-2010 00:16
In januari 2009 vinden 2 rally-raids plaats waar trucks in mee mogen doen, de Dakar, die door de terreur dreiging in 2008 naar Zuid-amerika is gevlucht, en de Africa Race, die ongeveer de route van de ECHTE Dakar-rally volgt naar Senegal.
Jan de Rooy voelt er niets voor om naar Amerika te gaan om een Rally te rijden over een WRC parcours en kiest daarom resoluut voor de Africa Race. Hierin neemt hij Hans Bekx mee op avontuur, de Rooy en Bekx in 1 team, prachtig gewoon!
Gerard koos wel voor de Dakar rally in Zuid Amerika en nam Hugo Duisters mee als bestuurder van de snelle service truck.
Als echte service truck had Team de Rooy een nieuwe IVECO 8x8 truck gebouwd, die dat jaar de grootste assistentie truck zou zijn in de Dakar-Rally.
Gerard reed terug met de GINAF met DAF cabine omwille van homologatie redenen. Jan nam de GINAF met IVECO cabine mee waar Gerard in 2008 de Transoriƫntale rally mee gereden heeft.
In de Africa Race had Jan enkel concurentie van zijn eigen teamgenoot Hans Bekx. Jan won overtuigend de Rally en Bekx werd mooi 2e.
Gerard reed een erg mooie Dakar en mocht weer eens op het podium staan, net als in 2004 op de 3e plaats.
In september staat de Silk Way Rally op de kalender. Team de Rooy wordt door Kamaz uitgenodigd om deel te nemen aan de rally. Dat kwam voor Gerard de Rooy goed uit want hij had voor de Dakar van 2010 een nieuwe Iveco Trakker gebouwd. Team de Rooy gaf niet alles om de rally te kunnen winnen, maar zag de rally eerder als een ultime test voor de nieuwe Trakker 4x4 DRNL
Gerard nam zijn vader Jan mee om voor de assistentie te zorgen.
Op zich ging het erg goed met de nieuwe truck. Uiteindelijk werd Gerard de Rooy 2de in de rally na de Kamaz van Kabirov.Vader Jan eindigt in deze rally op de 9e plaats.
In de Laatste etappe die niet meer meetelde voor het klassement maakte Gerard een klein sprongetje met de Iveco. Hierbij schoot de landing bij hem in de rug. Hij werd meteen naar Nederland overgevlogen.
Daar zou hij een lange revalidatie moeten volgen, en de Dakar van 2010 zal hij hierdoor niet kunnen rijden.
Jan de Rooy voelt er niets voor om naar Amerika te gaan om een Rally te rijden over een WRC parcours en kiest daarom resoluut voor de Africa Race. Hierin neemt hij Hans Bekx mee op avontuur, de Rooy en Bekx in 1 team, prachtig gewoon!
Gerard koos wel voor de Dakar rally in Zuid Amerika en nam Hugo Duisters mee als bestuurder van de snelle service truck.
Als echte service truck had Team de Rooy een nieuwe IVECO 8x8 truck gebouwd, die dat jaar de grootste assistentie truck zou zijn in de Dakar-Rally.
Gerard reed terug met de GINAF met DAF cabine omwille van homologatie redenen. Jan nam de GINAF met IVECO cabine mee waar Gerard in 2008 de Transoriƫntale rally mee gereden heeft.
In de Africa Race had Jan enkel concurentie van zijn eigen teamgenoot Hans Bekx. Jan won overtuigend de Rally en Bekx werd mooi 2e.
Gerard reed een erg mooie Dakar en mocht weer eens op het podium staan, net als in 2004 op de 3e plaats.
In september staat de Silk Way Rally op de kalender. Team de Rooy wordt door Kamaz uitgenodigd om deel te nemen aan de rally. Dat kwam voor Gerard de Rooy goed uit want hij had voor de Dakar van 2010 een nieuwe Iveco Trakker gebouwd. Team de Rooy gaf niet alles om de rally te kunnen winnen, maar zag de rally eerder als een ultime test voor de nieuwe Trakker 4x4 DRNL
Gerard nam zijn vader Jan mee om voor de assistentie te zorgen.
Op zich ging het erg goed met de nieuwe truck. Uiteindelijk werd Gerard de Rooy 2de in de rally na de Kamaz van Kabirov.Vader Jan eindigt in deze rally op de 9e plaats.
In de Laatste etappe die niet meer meetelde voor het klassement maakte Gerard een klein sprongetje met de Iveco. Hierbij schoot de landing bij hem in de rug. Hij werd meteen naar Nederland overgevlogen.
Daar zou hij een lange revalidatie moeten volgen, en de Dakar van 2010 zal hij hierdoor niet kunnen rijden.