alles goed gekeurd we kunnen beginnen! (donderd. 30/12/2010)

Hier vind je alles over Team de Rooy in de Dakar Rally van 2011
wilco79
Berichten: 127
Lid geworden op: 27-08-2010 17:02

alles goed gekeurd we kunnen beginnen! (donderd. 30/12/2010)

Bericht door wilco79 » 30-12-2010 23:25

[url=http://postimage.org/image/vajnjbes/][img]http://s3.postimage.org/vajnjbes/Dakar_2011.jpg[/img][/url]
Tom
Site Admin
Berichten: 1816
Lid geworden op: 10-04-2010 11:41

Bericht door Tom » 31-12-2010 01:09

dat is mooi nieuws!!!

Nu kan de Dakar echt beginnen!!!!
Preproloog 2014/15 was al van "ons".
Nu op naar Dakar 2015
pekingeend
Berichten: 426
Lid geworden op: 02-12-2010 18:29

Re: alles goed gekeurd we kunnen beginnen! (donderd. 30/12/2

Bericht door pekingeend » 31-12-2010 12:06

[quote="wilco79"][url=http://postimage.org/image/vajnjbes/][img]http://s3.postimage.org/vajnjbes/Dakar_2011.jpg[/img][/url][/quote]
Foto zelf gemaakt?
Tom
Site Admin
Berichten: 1816
Lid geworden op: 10-04-2010 11:41

Bericht door Tom » 31-12-2010 13:02

stukje tekst van op Trucks From Holland:

Zo ongeduldig om te beginnen is Team De Rooy, dat de hele oranje karavaan zich ruim twee uur te vroeg meldde voor de technische en administratieve keuring voor de Dakar Rally. In de verzengende hitte in Buenos Aires – het is boven de 35 graden – was het een lange donderdag. Maar toen iedereen naar binnen mocht voor de stempeltjes, was het ook zo gepiept. Voor Gerard de Rooy alle reden om te verzuchten: ,,Kunnen we nu eindelijk beginnen dan?’’

Je zou bijna vergeten dat het pas de zevende Dakar Rally van Gerard de Rooy is, zo hoog liggen de verwachtingen en zo groot is het aanzien in de rally. De Rooy is één van de topfavorieten voor de overwinning en wordt gezien als de belangrijkste concurrent voor Kamaz.

De lat ligt ook bij De Rooy zelf hoog: een podiumplaats, liefst ‘die ene’. ,,Ik heb er al het goede startnummer voor: 501,’’ grijnst hij. ,,De auto is er goed genoeg voor en ik zelf ook. Dat ik er een jaar uit ben geweest, maakt niets uit. Rijden verleer je niet en in de ontwikkeling hebben we zeker niet stil gestaan. Het is goed dat we
hebben meegedaan aan de Silk Way Rally. Daar hebben we veel van opgestoken. Anders had ik hier niet zo gerust gestaan.’’

Zijn rug – de reden dat De Rooy er vorig jaar niet bij was – is geen enkel probleem meer. De wervels zijn goed genezen en de blessure is ook uit het hoofd. ,,Het ging mis met iets heel kleins. Een sprongetje dat niet veel voorstelde. Als het iets geweest was, wat mijn eigen schuld zou zijn, zou ik er mentaal misschien nog wel last van hebben, maar dat is niet zo. Het is uit mijn systeem. Ik heb een jaar lang goed getraind onder begeleiding van een fysiotherapeut. Ik ben sterker en gemotiveerder dan ooit.’’

Team De Rooy is met groot materieel aanwezig in Argentinië: drie trucks in de race (Gerard de Rooy, Pep Vila en Hugo Duisters) en twee assistentietrucks. Daarnaast is er een nauwe samenwerking met de Fransman Jo Adua en met good old Hans Bekx.

De start van de Dakar Rally is zaterdag 1 januari. De vrachtwagens vertrekken naar verwachting rond 18.00 uur (lokale tijd; 22.00 uur Nederlandse tijd) naar het podium bij de Obelisk in Buenos Aires. Daarna is er een verbindingsroute van 334 kilometer naar het eerste bivak in Victoria. Daar start op 2 januari de eerste etappe.
Preproloog 2014/15 was al van "ons".
Nu op naar Dakar 2015
wilco79
Berichten: 127
Lid geworden op: 27-08-2010 17:02

Bericht door wilco79 » 31-12-2010 13:14

Nee foto niet zelf gemaakt was het maar waar dan was ik teminste weer bij de start net als de laatste 3 jaar in Portugal. Nee die kreeg ik door in een twitter bericht.....
Tom
Site Admin
Berichten: 1816
Lid geworden op: 10-04-2010 11:41

Bericht door Tom » 31-12-2010 13:17

ze zouden terug een start in europa moeten doen vind ik...
Back to the good old PARIJS-DAKAR!

maarja, ASO heeft geld geroken in Zuid amerika.
Ik geloof niet meer in een terug keer naar Afrika voor de Dakar.
Preproloog 2014/15 was al van "ons".
Nu op naar Dakar 2015
wilco79
Berichten: 127
Lid geworden op: 27-08-2010 17:02

Bericht door wilco79 » 31-12-2010 13:58

Nee denk ook niet dat we de start nog ooit dicht bij huis kunne verwachten , ben 3 keer geweest naar portugag ook daar was het een groot feest nu word net gedaan of het alleen in argentinie een groot feest is en de mensen daar alleen autosport gek zijn.
In Portugal kon je ook echt over de koppen lopen zo druk was het daar bij de start , en ook bij de keuring......
Tom
Site Admin
Berichten: 1816
Lid geworden op: 10-04-2010 11:41

Bericht door Tom » 31-12-2010 14:02

In de pers wordt Argentinie ook als "feest" voorgesteld, mn pa is in 87 en 88 naar Parijs geweest, toen was het daar al feest.

In Argentinie zijn ze erg autosport gek, da is wel een feit, maar ik dnek dat ASO vooral geld heeft geroken en zal blijven ruiken.

Eigenlijk is het te hopen dat de Afrika Race meer intresse kan gaan kwekn bij de grotere teams (bij de trucks denk ik dan aan Kamaz en de Rooy, bij de autos aan VW en BMW) Denk dat ASO dan een harde klap gaat krijgen...

daarbij blijft: Dakar ligt in Afrika, niet in Amerika.
Preproloog 2014/15 was al van "ons".
Nu op naar Dakar 2015
wilco79
Berichten: 127
Lid geworden op: 27-08-2010 17:02

Bericht door wilco79 » 31-12-2010 16:07

Grote teams zullen niet zo snel naar africa rally terug keren , daar is ook bij de teams teveel geld mee bemoeid. De rally in argentinie word wereld wijd bekeken , en de africa rally waar word die uitgezonden???? Oke als grote namen mee gaan doen dan komen meschien de tv stations ook over de brug maar ik zie dat niet gebeuren hellaas.......
pekingeend
Berichten: 426
Lid geworden op: 02-12-2010 18:29

Bericht door pekingeend » 31-12-2010 18:26

De grote merken hebben meer belang bij Zuid Amerika omdat daar de markt aantrekkelijker is dan in Afrika. er zijn daar domweg meer auto's/trucks te verkopen. En de grote merken (commercie) regeren de Sport. Dat is ook de reden dat de Dakar de laatste edities (ook die in Afrika) steeds meer op een gewone rally is gaan lijken dan op "de zwaarste rally ter wereld" zoals hij oorspronkelijk bedoelt is. Aankomen moet het enigste doel zijn. Maar iedereen denkt tegenwoordig goed voor in mee te kunnen. [b]Terug naar de jaren 80 in Afrika!!!!!!!!! [/b] Rene Metge en Hubert Auriol zijn nog van die generatie. En hebben daarom ook afstand genomen van de Dakar organisatie. Daarom wou Jan ook de Africa race rijden omdat hij er net zo over denkt. Maar de commercie denkt er anders over want een auto of truck die de finish niet haalt is niet te gebruiken in een advertentie. Kijk naar MAN en ook onze eigen DAF hield het voor gezien nadat de Rooy had gewonnen met de N2800( een truck speciaal gemaakt voor de Afrikaanse markt):x :x :x :x
Plaats reactie