Stage 2 : Pep en Hugo Verdedigen eer (www.dakar-derooy.com)

Hier vind je alles over Team de Rooy in de Dakar Rally van 2011
Plaats reactie
Tom
Site Admin
Berichten: 1816
Lid geworden op: 10-04-2010 11:41

Stage 2 : Pep en Hugo Verdedigen eer (www.dakar-derooy.com)

Bericht door Tom » 04-01-2011 23:42

Terwijl Gerard de Rooy onderweg was naar Nederland, hielden de overgebleven twee wedstrijdtrucks van Team De Rooy in Argentinië de eer hoog. Hugo Duisters reed de zevende tijd, Pep Vila de achtste.

Het was een merkwaardige ochtend voor de start van de tweede etappe, van Cordoba naar Tucuman. Gerard de Rooy nam afscheid van zijn team en hield zijn jongens voor vooral door te gaan en zo goed mogelijke resultaten neer te zetten. Dat was niet tegen dovemansoren gericht. Hugo Duisters reed stevig door, maar deed geen gekke dingen. ,,We zijn één keer een klein beetje weggegleden, maar geen halve meter naast de piste,’’ vertelde Duisters. ,,En de jumps die we hebben gemaakt stelden ook niets voor. Ik denk niet dat we twee meter hebben gevlogen. We kunnen ons niet veroorloven risico te lopen. We zijn Gerard kwijt, helaas, maar we hebben nog steeds Pep Vila om voor te rijden. Met één vrachtwagen om rekening mee te houden, kun je iets meer voor jezelf rijden. Vila en wij zijn redelijk aan elkaar gewaagd. Qua niveau verschilt het niet veel. Ik kan niet bij Gerard in de buurt blijven, maar bij Pep wel. Dat is daarom ons doel voor de komende dagen: zo dicht mogelijk bij elkaar in de buurt blijven.’’

Voor de derde etappe is dat al geen probleem. Duisters start als zevende, Vila er een minuut achteraan als achtste. ,,Ik kan meteen aan de kant en wacht op Pep,’’ zegt Duisters. ,,Dan heeft die al twee stofvrije minuten op Marcel van Vliet. Zodra Pep erdoor is, ga ik er achteraan. Volgens mij kunnen we dat best lang volhouden zo.’’

De vrachtwagens rijden een ingekorte proef, vanwege smalle weggetjes met veel bomen. De special bedraagt voor hen 226 kilometer. De totale afstand van Tucuman naar Jujuy is 634 kilometer.

bron : Team de Rooy
Preproloog 2014/15 was al van "ons".
Nu op naar Dakar 2015
Plaats reactie