St3 Verv. Vila&Duistersin top 3 : (www.dakar-derooy.com)

Hier vind je alles over Team de Rooy in de Dakar Rally van 2011
Plaats reactie
Tom
Site Admin
Berichten: 1816
Lid geworden op: 10-04-2010 11:41

St3 Verv. Vila&Duistersin top 3 : (www.dakar-derooy.com)

Bericht door Tom » 05-01-2011 16:53

Een hoop stof en een paar vervelende takken; meer toestanden zijn Pep Vila en Hugo Duisters niet tegengekomen in de derde etappe van de Dakar Rally. De vrachtwagens hadden al een ingekorte proef wegens smalle paadjes met veel begroeiing langs de kant. ,,Maar er stond toch nog wel wat rommel,’’ vertelde Hugo Duisters in het bivak in Jujuy.

De Iveco’s van Team De Rooy zijn de hoogste trucks in het veld. Hoger nog dan de Kamazzen, de Tatra’s en de Ginafs. Aangezien Duisters al meteen na de start aan de kant ging staan om Vila door te laten, pakte de Spanjaard alle takken. Hij liet er nog wel een paar over voor Duisters die beide spiegels, een knipperlicht en een zijruit zag sneuvelen. ,,De zijruit kwam door de spiegel; die werd er tegenaan geslagen. Ik kwam door een scherpe bocht, week iets van de lijn en had meteen een grote tak te pakken. Dat was wel even schrikken, maar uiteindelijk was er weinig aan de hand.’’

Beide De Rooy-coureurs hadden veel last van het stof dat met name de Kamazzen opwierpen. Daardoor misten ze allebei een afslag. ,,In het stof zag je de linten niet meer die de route aangaven. Iedereen lag te dolen in het stof. Ik heb de hele tijd nog een truck voor me gezien, maar wie het was weet ik niet. Dat kon ik dan weer net niet zien.’’

Pep Vila finishte uiteindelijk als zevende, Hugo Duisters als negende. ,,We hebben lekker gereden, zonder gekkigheid. Als ik op deze manier steeds kort bij Pep kan blijven, zitten we gewoon goed in het klassement.’’

Voor het begin van de vierde special moet de hele karavaan de grens met Chili over. Dat moet via een pas op 4.800 meter hoogte. Na 554 kilometer volgt dan de special van 207 kilometer. De finish is in het bivak in Calama.


bron : Team de Rooy
Preproloog 2014/15 was al van "ons".
Nu op naar Dakar 2015
Plaats reactie