Dakar 2012

MET Jan als Teammanager, en PETRONAS en IVECO als hoofdsponsor.
Gerard de Rooy wint Dakar 2012! Hans Stacey op 2!
Plaats reactie
Tom
Site Admin
Berichten: 1816
Lid geworden op: 10-04-2010 11:41

Dakar 2012

Bericht door Tom » 29-12-2011 01:10

In dit topic gaat t over de Dakar 2012. Enkel berichten die over de rally gaan zijn toegelaten. Voor het overige is er het topic over de voorbereidingen ivm dakar.


Gr.
Tom
Preproloog 2014/15 was al van "ons".
Nu op naar Dakar 2015
Tom
Site Admin
Berichten: 1816
Lid geworden op: 10-04-2010 11:41

Bericht door Tom » 29-12-2011 01:10

Dakar De Rooy schreef op zijn facebook pagina dat ze goed zijn aangekomenin Argentinie.

Hun avontuur kan beginnen!!!
Preproloog 2014/15 was al van "ons".
Nu op naar Dakar 2015
Hein
Berichten: 635
Lid geworden op: 27-08-2010 07:41

Bericht door Hein » 29-12-2011 19:17

Na goede reis een warm welkom in Argentinië



Posted on 2011-12-29
[img]http://i919.photobucket.com/albums/ad37 ... 0590_n.jpg[/img]



Het is dinsdagmiddag, 27 december, tegen de klok van half drie als de touringcar met deelnemers van PETRONAS | Team de Rooy | IVECO vertrekt naar luchthaven Schiphol. De reis naar Argentinië loopt via Spanje en gaat een lang nachtje in beslag nemen. Woensdagmorgen iets voor twaalf uur lokale tijd is het Team De Rooy zonder noemenswaardige problemen door de douane. Het is in Argentinië 4 uur vroeger, later zal dit tijdsverschil richting Peru oplopen tot 6 uur, ze kennen in Zuid-Amerika geen zomertijd waardoor dan het verschil nog een uurtje groter wordt.

De chauffeurs van de voertuigen gaan direct vanuit het vliegveld naar de haven van Buenos Aires. De voertuigen blijken in prima staat en ook mist het Team de Rooy geen spullen. Andere teams hebben blijkbaar de nodige inbraaksporen ontdekt maar deze zijn voor zover bekend het Team de Rooy bespaard gebleven. Zelfs de door Toine van Oorschot verloren gewaande ‘Ipod’ ligt nog keurig onaangeroerd voor het raam van zijn 4x4. “We hebben zowel in de IVECO Trakker 8x8 als in mijn IVECO Stralis 4x4 platte accu’s. Voor de rest van de vloot was het een kwestie van het sleuteltje omdraaien en we konden los”. Toine gaat verder: “daarna was de 470 kilometer lange rit vanuit Buenos Aires naar Mar del Plata echt dol. We kregen volledige politie begeleiding en bij alle tolpoortjes werd er ruim baan gemaakt voor de karavaan van het Team de Rooy.” De rally moet nog geheel uit de veren komen, toch staan er langs de zijkant al de nodige enthousiastelingen en heten ze de deelnemers allemaal een heel warm welkom.

Uiteindelijk worden de voertuigen in de vroege avond geparkeerd bij het Naval Base, een oude legerbasis in het havengebied van Mar del Plata, vandaag worden de auto’s nogmaals door onze monteurs gecontroleerd. Het Team de Rooy zal vervolgens op vrijdag de technische en administratieve keuring ondergaan, waarover later meer.
Na een leuke eerste dag rest het Team de Rooy niets anders dan samen een drankje te nuttigen in de lobby van het hotel en de lange uren tot aan het vertrek van LE DAKAR 2012 zo aangenaam mogelijk door te brengen.

Wordt vervolgd…….
Bron, de Rooy
Tom
Site Admin
Berichten: 1816
Lid geworden op: 10-04-2010 11:41

Bericht door Tom » 29-12-2011 20:40

gelukkig dat alles in orde gebleven is bij TdR!!!
Preproloog 2014/15 was al van "ons".
Nu op naar Dakar 2015
Hein
Berichten: 635
Lid geworden op: 27-08-2010 07:41

Bericht door Hein » 30-12-2011 16:15

Petronas Team De Rooy Iveco lekker vroeg klaar

Geschreven door Marcel Vermeij vrijdag 30 december 2011 14:49



30_12_Gerard de Rooy (Medium)Zelden ging de technische en administratieve keuring voor Petronas Team de Rooy Iveco zo soepeltjes en snel als deze in Mar del Plata. Om half acht stond het hele team klaar voor de keuring, amper een uur later stond iedereen, voorzien van alle stempeltjes, goedgekeurd en wel, weer buiten in de zon. ,,Zo vroeg keuren wil ik voortaan altijd,'' sprak Gerard de Rooy tevreden.

Alle vijf de wedstrijdtrucks en de assistentievoertuigen staan in het parc ferme, de teamleden doden de tijd tot op oudjaarsavond over het podium mogen. ,,Van mij mogen we beginnen,'' zei De Rooy vol vertrouwen. ,,We hebben wel weer genoeg gewacht.''



De torpedotruck van De Rooy trekt veel bekijks in de Argentijnse badplaats Mar del Plata. Niet alleen van het publiek, ook van andere deelnemers. ,,Als ik het zo hoor, rijdt volgend jaar de helft met een auto als de mijne. We lopen weer voorop, dat is duidelijk. Het is meer een zware auto dan een truck.'' De organisatie van de Dakar Rally stond ook even raar te kijken van de bijzondere truck. ,,Maar ze hebben in de Oilybia Rally in Marokko alles kunnen zien en we hebben de organisatie overal bij betrokken, dus ze kennen de auto.''



Ook de trucks van Hans Stacey, Miki Biasion, Pep Vila en Jo Adua – vrachtwagens zonder neus – stonden heel snel buiten. ,,De truck is perfect,'' vond Biasion. ,,De keuringen gingen heel snel en makkelijk. Het is jammer dat we nog twee dagen moeten wachten voordat we van start kunnen. Dat is ronduit saai. Je kunt een beetje bijkletsen met mensen, maar dat is het dan ook wel.''

Van wedstrijdspanning is bij de Italiaan nog weinig sprake. ,,Dat komt pas op de verbinding naar de eerste special, op 1 januari,'' weet hij uit ervaring.



Bij Hans Stacey is het ongeveer hetzelfde. De winnaar van de Dakar Rally van 2007 is de rust zelve. ,,Spanning komt pas bij de start. Eerder niet.'' Stacey is blij dat hij er na twee jaar afwezigheid weer bij is. ,,Dakar is iets speciaals. Ik heb het gemist. Daarom mag het van mij wel beginnen. Ik heb er zin in.''



Pep Vila is klaar om zijn zesde plaats van afgelopen jaar te verdedigen. ,,Liever nog top 5, maar of dat mogelijk is, moeten we afwachten. Je weet het nooit. De insteek is dat we assisteren bij Gerard, hans en Miki als dat nodig mocht zijn. Maar in een wedstrijd als de Dakar Rally kan het zomaar gebeuren dat je in de laatste dagen ineens naar voren schuift. We gaan ervoor.'' Dat is ook de insteek voor Jo Adua. ,,Het is de taak van Pep en mij om zo kort mogelijk achter Gerard, Hans en Miki te rijden. Als er enkele trucks uitvallen – hopelijk geen van ons – dan schuif je al snel de top 10 in.''

[img]http://i919.photobucket.com/albums/ad37 ... f7851e.jpg[/img]

[img]http://i919.photobucket.com/albums/ad37 ... 8fcf47.jpg[/img]
Hein
Berichten: 635
Lid geworden op: 27-08-2010 07:41

Bericht door Hein » 30-12-2011 16:49

IVECO’S met gemak door de keuring

Posted on 2011-12-30




“Het heeft wel eens meer moeite gekost om de voertuigen door de keuring te krijgen” aldus een blij ogende Gerard de Rooy die vanmorgen als eerste van PETRONAS | Team de Rooy | IVECO met de billen bloot moest.

Vrijdagmorgen half acht moest het Team de Rooy aantreden voor de administratieve controle, dit nam een klein uurtje in beslag. Nadien vond direct de technische keuring plaats waarbij de IVECO Powerstar, truck 502 van Gerard voorop ging in de rij leemgroene DAKAR trucks. “Nog altijd hebben ze iets weten te vinden, al was het maar een kabeltje wat niet goed zat. Deze keer waren we met het gehele Team de Rooy in bijna een uurtje ook door de technische keuring. Niet één enkele opmerking voor alle 5 de rallytrucks“, Gerard vervolgt; “ook al weet je dat er in Nederland een voorkeuring heeft plaatsgevonden, elk team vind het toch weer spannend omdat niet elk regeltje en detail bij een voorkeuring wordt bekeken kan dit je opbreken tijdens de definitieve controle in Argentinië.”

Rond de klok van elf uur staan alle auto’s strak geparkeerd op het Parc Ferme in de haven van Mar del Plata. Nu kan het aftellen naar het nieuwe jaar en de start van LE DAKAR 2012 echt beginnen!

Hugo Duisters; “In één woord uniek, schrijf het maar met dikke letters in een woordenboek. Zo’n keuring gaan we geen tweede keer meemaken.” Met een brede ‘smile’ loopt hij terug naar het hotel. Overigens neemt de verschijning van Hugo meer de vorm van een rode kreeft aan, Hugo; “Voorheen zat ik in of onder de auto en liep nauwelijks in de zon. Nu ik verantwoordelijk ben voor de techniek van alle voertuigen blijf ik tussen de auto’s doorlopen met als gevolg dat ik behoorlijk ben verbrand. En ik ben niet de enige”, wijzend naar een aantal andere rode koppies van het Team de Rooy.

Nu is het nog wachten op de nestor van het Team de Rooy, Jan zelf. Hij vliegt op dit moment richting de start en hoopt zich morgen rond het middaguur met het Team de Rooy te kunnen verenigen; hierover later meer.

Wordt vervolgd……

Voor foto's

http://www.dakar-derooy.com/2012/index. ... ails&id=15
Alleskids
Berichten: 83
Lid geworden op: 15-12-2011 22:40

Bericht door Alleskids » 30-12-2011 18:32

het heeft toch enig voordeel om een grote fabrikant achter je te hebben? :). Mooi dat dit slopend deel zo vlot achter d erug is. dan kan de energie aan de leukere dingen besteed worden daarin Argentinie
Tom
Site Admin
Berichten: 1816
Lid geworden op: 10-04-2010 11:41

Bericht door Tom » 30-12-2011 21:26

[b]Rob F schreef:[/b]

[quote]Nu de voorbereidingen zo'n beetje zijn afgerond is het misschien handig om in dit topic de belevenissen van 'Team de Rooy in de Dakar 2012' te volgen?

Op Rallymaniacs staat:
'Team de Rooy komt met een ijzersterk team. Zowel Gerard de Rooy, Hans Stacey en Miki Biasion zijn in staat etappes te winnen en te gaan voor een eindoverwinning. De service tijdens de wedstrijd is aanwezig met rijders Pep Vila en Jo Adua en in het bivak wacht een hele reeks servicetrucks om de Iveco's weer optimaal te preparen voor de volgende special. Jan de Rooy zal als teammanager optreden. Alle ingrediënten zijn aanwezig voor een goed resultaat.'

En zo is het! Kan me niet herinneren dat Team de Rooy zo sterk aan de rally begon. Klein addertje in het gras zou kunnen zijn dat er drie kopmannen zijn, elk met een behoorlijk ego, die op zeker moment voor elkaar moeten gaan rijden...

OK, we gaan beginnen! Nou ja, bijna dan...[/quote][u][/u]
Preproloog 2014/15 was al van "ons".
Nu op naar Dakar 2015
Tom
Site Admin
Berichten: 1816
Lid geworden op: 10-04-2010 11:41

Bericht door Tom » 30-12-2011 21:27

[b][u]Alleskids schreef:[/u][/b]

[quote]Daarom is Jan zo belangrijk voor het team. Hij heeft beloft 100% neutraal te zijn, dus zal er naar hem geluisterd worden. Ik heb er wel vertrouwen in[/quote]
Preproloog 2014/15 was al van "ons".
Nu op naar Dakar 2015
Tom
Site Admin
Berichten: 1816
Lid geworden op: 10-04-2010 11:41

Bericht door Tom » 30-12-2011 21:28

bovenstaande reacties komen uit n ander topic over de dakar 2012, maar horen hier thuis, daarom da ik ze hier ff gequote heb.

grt
Preproloog 2014/15 was al van "ons".
Nu op naar Dakar 2015
Plaats reactie