Augusuts 2011 : TEAM DE ROOY maakt nieuws bekent over 2012

MET Jan als Teammanager, en PETRONAS en IVECO als hoofdsponsor.
Gerard de Rooy wint Dakar 2012! Hans Stacey op 2!
Peerke
Berichten: 362
Lid geworden op: 28-08-2010 09:36

Bericht door Peerke » 19-09-2011 19:47

Jammer ja, ik mag Hugo wel, lijkt me een symphatieke kerel.
Hield ook van spektakel tijdens de pre-proloog op het Eurocircuit, meestal gingen de wieltjes toch wel los op het eerste stuk van de crossbaan bij Hugo
Peerke (O|||||||O) It's A Jeep thing
"My Jeep has won wars...your Honda cuts my grass!"
joost
Berichten: 448
Lid geworden op: 27-08-2010 10:50

Bericht door joost » 19-09-2011 22:20

Jongens nog niet gaan treuren wacht op de oficielel site van de Rooy

Aan speculaties heb je niets kijk maar op TFH met het gevalletje nieuwe hoofdsponsor, ik hou mijn oortjrs en oogjes open
Ben vorige week toen de DDW in Turkye was nog nij Eimbert geweest en die wist mij het een en ander te vertellen, ook van de aanstaande training naar Maroko samen met de Iveco's en Dafjes die Eimbert aan het bouwen is.
Aart gaat in eerste instantie niet naar Maroko ( maar misschien veranderd dat nog)

Hopenlijk a.s. zondag iets meer bij RTL transport wereld, er zijn opnames gemaakt met Aart en de samenwerking met DDW

Hieronder een foto van de nieuwe shirts van Team Schoones, ze hebben deze foto ook op hun site staan

Gr Joost
[url=http://postimage.org/image/2edhg0edg/][img]http://s1.postimage.org/2edhg0edg/DSC_0087.jpg[/img][/url]
pekingeend
Berichten: 426
Lid geworden op: 02-12-2010 18:29

Son

Bericht door pekingeend » 26-09-2011 17:02

Heb vanmorgen weer in Son gelost. Daar waar ik altijd parkeet was niks nieuws te zien maar toen ik wegreed en de hoek om kwam kon ik zo in de loods kijken. Kon helaas zo gauw geen foto maken, was aan het rijden en kan hem dan niet maar zo even aan de kant zetten. Maaarrrr de loods staat vol met oranje trucks en daartussen staat absoluut een truck met neus! deze is echter (nog) niet oranje maar leek meer grijs. Ik neem aan dat dit nog een grondkleur is. Zal de volgende keer eerst maar eens te voet om de hoek gaan kijken.
pekingeend
Berichten: 426
Lid geworden op: 02-12-2010 18:29

Bericht door pekingeend » 26-09-2011 20:56

Dit staat te lezen op de site van de Rallye du Maroc. De officiele deelnemerslijst komt pas na 16 oktober!

Truck : “heavyweights in the race” !

The Team De ROOY, Alain COQUELLE crew, the teams SODICAR, X-DAKAR AND WEVERS SPORT come to compete against the winners of the NPO Desert Trophy 2010 : Elisabete JACINTO/Marco COCHINHO/Charly GOTLIB – Team OLEOBAN. The fight will be hard and at least 10 trucks will be at the departure of the Rally OiLibya of Morocco at Ouarzazate.


http://www.npo.fr/rallyemaroc/en/actualites/
Tom
Site Admin
Berichten: 1816
Lid geworden op: 10-04-2010 11:41

Bericht door Tom » 26-09-2011 23:49

Een mooie laatste test voor team de rooy!
T is wel kort voor de preproloog van 6november. Hopelijk is team de rooy dan op volle sterkte aanwezig!!!
Preproloog 2014/15 was al van "ons".
Nu op naar Dakar 2015
wilco79
Berichten: 127
Lid geworden op: 27-08-2010 17:02

Bericht door wilco79 » 27-09-2011 18:21

Ben bang dat ze de pre- proloog niet halen met het hele team . Dan maar hopen op een uitzwaaidag dit jaar.
Hein
Berichten: 635
Lid geworden op: 27-08-2010 07:41

Bericht door Hein » 29-09-2011 16:49

Even vertaalt met google, stukkie wat ik gevonden heb op die site.

De Nederlandse FORCE ...

De 2011 editie zal sterk worden beïnvloed door de aanwezigheid van de Nederlandse deelnemers komen in aantallen. WHO: Het Team De Rooy (2 vrachtwagens), de X-Team DAKAR (3 vrachtwagens, een auto), Wever SPORT (1camion, 3 auto's) en DOWN MOTOR Team (6 fietsen, een auto) ...
Een ware armada chauffeurs en geduchte concurrenten! Zoals opgemerkt door Charly Gotlib , browser Team OLEOBAN " In het Nederlands niet lachen, het loopt erg sterk! "
Peerke
Berichten: 362
Lid geworden op: 28-08-2010 09:36

Bericht door Peerke » 30-09-2011 19:09

nieuws van de Rooy “PETRONAS – TEAM DE ROOY – IVECO”
http://www.dakar-derooy.com/2011/?p=900
Peerke (O|||||||O) It's A Jeep thing
"My Jeep has won wars...your Honda cuts my grass!"
pekingeend
Berichten: 426
Lid geworden op: 02-12-2010 18:29

Bericht door pekingeend » 30-09-2011 19:16

[quote="Peerke"]nieuws van de Rooy “PETRONAS – TEAM DE ROOY – IVECO”
http://www.dakar-derooy.com/2011/?p=900[/quote]
zat het net te lezen. goed nieuws
Tom
Site Admin
Berichten: 1816
Lid geworden op: 10-04-2010 11:41

Bericht door Tom » 30-09-2011 22:53

17 oktober aanstaande gaat de Oilibya Rally van Marokko 2011 van start. Een week lang rallysport met in 6 dagen ruim 2.100 rallykilometers waarvan 1.520 kilometer tegen de klok worden gereden. Het is de ultieme test om zowel mens als materiaal bloot te stellen aan de zwaarste omstandigheden.

“Een uitgelezen kans om als team te kijken waar we staan in onze voorbereidingen naar DAKAR 2012”, aldus Gerard de Rooy. Het is een feit, na enige jaren in de luwte te hebben geleefd met geen noemenswaardige prestaties is het voor Gerard menens. Niet alleen een geheel nieuw internationaal team maar ook op technisch vlak is er het nodige te melden.

Het team heeft een nieuwe hoofdsponsor en is nu naast de merknaam IVECO ook verbonden met de oliegigant PETRONAS. Zij vormen tezamen “PETRONAS – TEAM DE ROOY – IVECO”. Tijdens de Rally van Marokko 2011 zet het team in op 2 rally trucks. “Zelf wil ik graag weten of ik fysiek in staat ben om me wederom met de beste coureurs te kunnen meten”, aldus Gerard. “Het laatste jaar hebben voor mij vooral in het teken gestaan van spieropbouw”, glimlacht de jonge Brabantse zakenman. “Lichamelijk heb ik veel aan kracht gewonnen, met name mijn rugspieren zijn door het trainingsprogramma sterker geworden. Of het voldoende is zal in Marokko moeten blijken.”

Een nieuwe troef in het team is de Italiaanse rallyicoon Miki Biasion, de 53-jarige coureur is al lange tijd actief en werd begin jaren tachtig Europees kampioen in een Lancia. Later volgenden nog vele successen met merken als Ford en Subaru om eind jaren negentig voor de eerste keer de overstap naar de trucks te maken. Zijn beste DAKAR prestatie in de truckleague stamt uit 1998 waarbij hij een 4e plaats wist te behalen met een IVECO EuroCargo. “Miki heeft in ons team de beschikking gekregen over een IVECO Trakker Evo II uit 2010. We hebben de auto op een aantal punten aan zijn wensen aangepast en hopen dat hij zich comfortabel voelt met de truck”, aldus een bevlogen Gerard de Rooij die voor ons nog maar eens een paar technische tekeningen op zijn bureau legt van zijn eigen nieuwe creatie. “Hier ga ik mee aan de slag, mijn auto staat nog volop in de steigers maar komt door de inzet van het team in elk geval tijdig af om aan de start te kunnen staan in Marokko. Het wordt een IVECO Powerstar Torpedo. Het is voor mij de gedroomde auto die door zijn neus een ideale gewichtsverdeling heeft van 50% op zowel voor- als achteras.”

Jan de Rooij is ondertussen ook aangeschoven en vult aan, “Al in ’82 heb ik met ‘De Neus’ mijn eerste DAKAR overwinning bij de trucks geboekt, hij moet het nog maar eens nadoen”. Wijzend naar Gerard komt er een brede lach op het gezicht van de DAKAR legende. “We hebben lang bij elkaar gezeten en uiteindelijk besloten dat ik als team captain mee zal gaan naar Marokko. Als het goed bevalt ga ik later dit jaar mogelijk ook in Zuid-Amerika het team leiden.”

Het team “PETRONAS – TEAM DE ROOY – IVECO” ziet de toekomst zonnig tegemoet. “Dit is toch top, naast Petronas mogen we ons verheugen in grote sponsors als Groeneveld Transport Efficiency en Sparco Racing Teamwear. We gaan alles op alles zetten om hen niet teleur te stellen”, besluit Gerard.

BRON : DAKAR-DEROOY.COM
Preproloog 2014/15 was al van "ons".
Nu op naar Dakar 2015
Plaats reactie