Smink Rallyteam - Jos Smink - Ginaf

Nederlandse teams
Alles mag, behalve Team de Rooy.
ook alle jaargangen! (om hier een onderschijdt in te maken, gelieve bij de titel een jaartal in te vullen)
PER TEAM 1 TOPIC aub!
Tom
Site Admin
Berichten: 1816
Lid geworden op: 10-04-2010 11:41

Smink Rallyteam - Jos Smink - Ginaf

Bericht door Tom » 14-11-2011 22:30

Smink rallyteam in de Dakar.

Om te beginnen, ze hebben een hoop commentaar over de uitzending van de preproloog...
http://www.rallyteamsmink.nl/index.php/nieuws
Preproloog 2014/15 was al van "ons".
Nu op naar Dakar 2015
Peerke
Berichten: 362
Lid geworden op: 28-08-2010 09:36

Bericht door Peerke » 15-11-2011 19:32

Tja, ik kan me wel in het commentaar vinden.
Die BN'ers race, daar zit ik ook niet op te wachten.
Er was eens een tijd dat elke deelnemer in beeld kwam bij RTL met een interviewtje, kijk nu maar eens hoeveel coureurs/motorrijders in beeld zijn geweest.
De BN'ers zijn het langste in beeld geweest volgens mij, die hebben toch nada niks met de Dakar-rally te maken.
Gesprek met de Autodrop hottemetoot duurde ook vrij lang.
Er waren ook mensen van de ASO aanwezig, da's toch iets interessanter om te laten zien, en wat dacht je van Bekx, Elferink, (oud-Dakar legende) Bob ten Harkel, Versluis, Hans-jos Liefhebber, enz. enz.

Tja, de centjes hé
Peerke (O|||||||O) It's A Jeep thing
"My Jeep has won wars...your Honda cuts my grass!"
Tom
Site Admin
Berichten: 1816
Lid geworden op: 10-04-2010 11:41

Bericht door Tom » 15-11-2011 23:17

idd, ergens heb je helemaal gelijk, maar het gaat voor een groot deel om sponsering...
Zoals Joost in een aner topic zei, zij zijn 1.6seconde in beeld geweest en GRATIS, da zegt genoeg lijkt me.

van de BN'ners kende ik er welgeteld geen enkele, dus zo BN zullen ze wel ni zijn haha...
uitleg landmacht is elk jaar t zelfde,...

maar, anderzijds mogen we ook blij zijn dat t op TV komt! Hier in Belgie is er afgelopen zondag nog eens rally in het nieuws geweest... als hoofdpunt nogwel!
reden: er waren 2 doden gevallen door een auto die een ongeluk maakte in de rally van de condroz in Belgie. Door rondvliegende stenen kwam er een 25jr vouw om het leven en (ik geloof haar broer)
Dat is de enige manier om rally's in België op TV te krijgen!
Preproloog 2014/15 was al van "ons".
Nu op naar Dakar 2015
Hein
Berichten: 635
Lid geworden op: 27-08-2010 07:41

Bericht door Hein » 06-01-2012 18:01

Meer op TV kost geld.....


vrijdag 06 januari 2012 14:15





Als we de diverse Dakar sites bekijken, dan levert dat in met name het gastenboek nogal wat aanmerkingen oip over de TV uitzendingen op RTL7. Misschien dat een korte toelichting voor onze bezoekers hierin wat duidelijkheid kan verschaffen.



Alleeerst melden we dat Nederland gezegend is met een zendgemachtigde, die uitgebreid aandacht aan een sportevenement verzorgt voor een relatief kleine doelgroep. Ins ons geval is dat RTL7, een commerciëel kanaal, dat haar bestaansrecht vindt in het maken van winst (geld verdienen).

Anders is dat bij de publieke omroep (Studio Sport of ander programma bij Ned 1, 2 of 3), die voor een groot deel haar bestaansrecht ontleent aan sunsidiegeld van de overheid (uw en ons belastinggeld).



RtL7 moet haar Dakarproject dus rond zien te krijgen door gelden van reclame - die vervelende, maar noodzakelijke onderbrekingen - en door verkoop van TV-minuten aan deelnemers en andere geïnteresseerden. Op zich is Le Dakar ook voor RTL7 een risicovol project.



De vragen, die we binnen krijgen waarom Jos niet zo vaak op TV is, vindt in bovenstaande haar oorsprong.

Vooraf kunnen er bij RTL7 door een deelnemer of team TV-minuten worden gekocht. Minimaal 5 en maximaal het aantal minuten wat nog beschikbaar is. Jullie zien dus in de huiskamer op RTL7 wat door de deelnemers is gekocht en vooraf is afgerekend. Uitzendingen kan je niet voor niks uit de lucht plukken.



Het Rally Team Smink heeft 10 minuten gekocht over de hele Dakar. Dat lijkt weinig, maar in de praktijk is dat zeer respectabel. Die TV-zendtijd is in de meeste ogen niet voordelig. Per minuut moet € 1.500,00 excl btw worden voldaan. Let wel, als je er in de eerste etappe uitligt en je hebt voor € 10,000,00 aan minuten gekocht, dan krijg je het niet verbruiukte deel niet terug. Ook hierin zit dus een risico.

Je kunt dus een beetje aan de hoeveelheid uitgezonden beelden zien hoeveel minuten er zijn gekocht.



In de uiutzendingen tot nu toe valt op dat het Man-Veka team met Peter van der Sluis, Marcel van Vliet en Pascal de Baar een behoorlijk aantal minuten hebben besteld. Ook Frans Verhoeven heeft stevig in de buidel getast. En de kritiek van de kijker is dus al heel snel dat ze 'de anderen' nauwelijks in beeld brengen. Dat klopt, want die hebben geen of weinig minuten gekocht.



Het Rally Team Smink heeft 10 minuten zendtijd gekocht en het is daarom goed om dit over de hele Dakar te klokken. Daarom duimelen we ook, dat Jos en beide Peters tot de finish erin blijven.



Overigens vinden we de beelden van RTL7, buiten het tentje opzetten van Dennis en het tussendoor boodschappen moeten doen , zeer acceptabel. Misschien dat jij een andere mening hebt.

crossed fingers.
Tom
Site Admin
Berichten: 1816
Lid geworden op: 10-04-2010 11:41

Bericht door Tom » 06-01-2012 19:53

stel nu...
Frans verhoeve komt veel in beeld omdat ie betaald heeft...

stel nu dat hij niet betaald heeft, maar wel telkens een mooie top3 met af en toe n overwinning zou rijden. Komt ie dan wel in beeld, of ook niet???
Preproloog 2014/15 was al van "ons".
Nu op naar Dakar 2015
wilco79
Berichten: 127
Lid geworden op: 27-08-2010 17:02

Bericht door wilco79 » 06-01-2012 20:36

Nee Tom denk dat ie dan ook niet in beeld komt , het bedrijf waar ik werk (WILVO) is hoofdsponser van verhoeven en blijkbaar hebben ze daar veel geld voor over.
Tom
Site Admin
Berichten: 1816
Lid geworden op: 10-04-2010 11:41

Bericht door Tom » 06-01-2012 21:10

betalen de andere (internationale) teams dan wel om in beeld te komen?
Preproloog 2014/15 was al van "ons".
Nu op naar Dakar 2015
Hein
Berichten: 635
Lid geworden op: 27-08-2010 07:41

Bericht door Hein » 06-01-2012 22:17

Ik weet bijna zeker dat een top rijder die niet betaald heeft ook in beeld komt.

Daar kunnen ze gewoon weg niet om heen.

Ik denk dat het betalen is voor de interviews
Tom
Site Admin
Berichten: 1816
Lid geworden op: 10-04-2010 11:41

Bericht door Tom » 06-01-2012 23:32

ah, ok als t alleen betalen is voor de intervieuws, dan is het een ander verhaal...

stel dat de Rooy niet betaald zou hebben (ik weet ni of ze t gedaan hebben, maar k denk t wel) dan hadden ze niets om over uit te zenden bij de trucks in de top van het klassement
Preproloog 2014/15 was al van "ons".
Nu op naar Dakar 2015
pekingeend
Berichten: 426
Lid geworden op: 02-12-2010 18:29

Bericht door pekingeend » 07-01-2012 10:45

De wedstrijdbeelden krijgt RTL van de ASO. de eigen intervieuws worden grotendeels bepaalt door wat de teams betalen. Je krijgt hier een contract voor, waarin exact staat hoeveel sec. je in beeld komt en voor welk bedrag. Zo zag je gisteren v Deijne nog even thuis met toevallig op de achtergrond het spandoek van Autotrack
Plaats reactie