div. nieuws

Nederlandse teams
Alles mag, behalve Team de Rooy.
ook alle jaargangen! (om hier een onderschijdt in te maken, gelieve bij de titel een jaartal in te vullen)
PER TEAM 1 TOPIC aub!
Hein
Berichten: 635
Lid geworden op: 27-08-2010 07:41

div. nieuws

Bericht door Hein » 05-01-2012 10:53

2Dakar: Van der Kolk aangereden door truck

Geschreven door 2Dakar donderdag 05 januari 2012 07:50
Terwijl ze een motorrijder stonden te helpen, zijn Peter van der Kolk en Ricardo van den Ende in de vierde etappe van de Dakar 2012 aangereden door een truck. De achterkant van de Toyota zat helemaal in elkaar. ,,Als wij daar niet hadden gestaan, was die motorrijder hartstikke dood geweest.''



Tussen een paar zandwallen in zagen Van der Kolk en Van den Ende de motorrijder naast zijn motor zitten. ,,Die knaap zat er helemaal doorheen,'' vertelde Van der Kolk, nog een beetje geschrokken. ,,Die wist niet meer wat voor en achter was. We hebben hem geholpen zijn motor weer overeind te krijgen en langzaamaan kwam hij weer bij zijn positieven. Ricardo zat nog bij die vent toen ik die Tatra aan zag komen met een behoorlijke snelheid. Onze sentinel stond aan, ten teken dat er een auto stilstond, maar die van die motorrijder was niet aan. Ik stond te zwaaien en pas op het laatste moment remde hij. Net niet hard genoeg, want hij klapte op de achterkant van mijn auto. Als wij daar niet hadden gestaan, was hij zo over die motorrijder heen gereden.''

Van der Kolk deed aangifte tegen de Tatra bij de organisatie, die de truck meteen ging bekijken. Uit de deuken in de bumper van de wagen viel eenvoudig af te leiden dat Van der Kolk gelijk had.



Mike van Eikeren en Pieter van Kruijsdijk maakten lang niet zo veel mee in de etappe van San Juan naar Chilecito. Vanwege zijn verloren achterwiel in de derde etappe startte Van Eikeren pas als 97ste. Hij reed een tijdje op met Van der Kolk en de Bowler van Raymond Dubbeldam, die bij het team 2Dakar service krijgt.

,,Maar ik ben sneller dan Peter en Raymond, dus op een gegeven moment ben ik er maar voorbij gegaan,'' vertelde Van Eikeren. ,,Verder hebben we eigenlijk niet zo veel meegemaakt.''

Ze hadden geen enkel oeps-momentje, zoals Pieter van Kruijsdijk het noemt. ,,We hebben op een gezonde manier gepusht, zonder risico's te nemen.''
Hein
Berichten: 635
Lid geworden op: 27-08-2010 07:41

Bericht door Hein » 05-01-2012 22:02

Dit team volg ik ook, geen trucks maar wel leuke wagentjes. Team SPEED/ToyoTires""

Wat wel heel erg jammer is, ze kunnen de wagen maar minimaal serv. geven hun 2e truck staat nog op de boot!!!!!

http://www.youtube.com/watch?v=EWua61Hgz2Q
Tom
Site Admin
Berichten: 1816
Lid geworden op: 10-04-2010 11:41

Bericht door Tom » 05-01-2012 23:04

Hoe kolt t dat ie nog op de boot staat???
Preproloog 2014/15 was al van "ons".
Nu op naar Dakar 2015
Hein
Berichten: 635
Lid geworden op: 27-08-2010 07:41

Bericht door Hein » 05-01-2012 23:10

Ik heb het vermoede ASO.

Klopt wel meer niet dit jaar

GRS mocht niet starten gisteren, vandaag weer wel!!

Van Deijnen er uit, ook al vroeg hij tijd straf aan, helaas al zijn moeite voor niets!!!!

Wuf mag wel starten, hij was veelste laat!!! En het klopt nog geen 1 jaar met de GRP, (dit is mijn mening)
Tom
Site Admin
Berichten: 1816
Lid geworden op: 10-04-2010 11:41

Bericht door Tom » 05-01-2012 23:18

Aso maakt wel vaker fouten...

Denk eens terug aan enkele jaren geleden, Gerard de Rooy zat Chaguin op t eind van de rally serieus op de hielen, toen begon ASO opeens de proeven in te korten of te neutraliseren... Resultaat was dat Gerard zijn achterstand nooit meer kon inhalen... Als toen RedBull de sponsor ws van de rooy en ni vn Kamaz, denk ik da t iets anders ging.. Denk k he...
Preproloog 2014/15 was al van "ons".
Nu op naar Dakar 2015
Hein
Berichten: 635
Lid geworden op: 27-08-2010 07:41

Bericht door Hein » 05-01-2012 23:27

idd
Tom
Site Admin
Berichten: 1816
Lid geworden op: 10-04-2010 11:41

Bericht door Tom » 05-01-2012 23:30

K vraag me af hoe de ASO dat uitgelegd heeft?!?!?!

T kan wel krusiaal zijn in n slecht moment voor Gordon. Als ze onderdelen uit die truck moeten hebben dan zijn ze ni bij de hand...
Preproloog 2014/15 was al van "ons".
Nu op naar Dakar 2015
Hein
Berichten: 635
Lid geworden op: 27-08-2010 07:41

Bericht door Hein » 05-01-2012 23:32

Daar zitten de banden in ze hebben 2 sets.

En alle onderdelen voor nassar
Tom
Site Admin
Berichten: 1816
Lid geworden op: 10-04-2010 11:41

Bericht door Tom » 05-01-2012 23:35

Sja... Tot nu komt t wel allemaal goed...
Preproloog 2014/15 was al van "ons".
Nu op naar Dakar 2015
Hein
Berichten: 635
Lid geworden op: 27-08-2010 07:41

Bericht door Hein » 06-01-2012 09:50

Pech in de duinen


Foto: Deijne Dakar
Vanwege het slechte weer in de afgelopen weken zijn de eerste 23 km van de special op dag 5 geschrapt. Op zich niet zo erg, want die eerste kilometers zouden volgens het routeboek weer rivier beddingen zijn. Wij willen zand, 1 omdat dat hoort bij Dakar en 2 omdat wij daar goed in zijn.

Zand krijgen we, direct bij de start gaat het los. We kiezen een spoor, helemaal aan de buitenkant. In de eerste kilometers, nog voor de duinen, halen we al diverse trucks, dat gaat lekker dus. En dan..... de duinen! Volgas rechtsaf omhoog! De duinen hier zijn geen meter of 10, nee dit zijn echt bergen zand! Gewoon 150 mtr omhoog! Volgas gaan we van links naar rechts en weer terug, we pakken steeds de juiste route. Diverse trucks staan al tot hun assen vast, niet wij, wij knallen door. Al bij waypoint 1 liggen we 26ste, dat gaat lekker na gestart te zijn als 50ste! De eerste klap is een daalder waard, zeg maar!

Nou dus niet: 'Shit' roept Bob, 'ik heb geen koppeling meer!' 'Mien remmen zijn ook weg'. Gevalletje luchtdruk probleem. We parkeren de truck en springen eruit. Zelf met mijn helm op hoorde we al de luchtlekkage. Thijs, onze techneut, kruipt onder de truck. Aajjj dat ziet er niet best uit. Bladveer van achteren gebroken en die heeft alle luchtslangen kapot geslagen. En nu.... repareren en zo snel mogelijk. Patrick springt in de laadbak, pakt de onderdelen en Thijs begint met sleutelen. De leidingen worden met koppelingen weer aan elkaar verbonden en om de bladveer binden we een dikke balk, die moet het maar volhouden. Ruim een uur later vertrekken we weer!

Maar dan, 1 duin verder, ligt er een collega Nederlander met zijn Daf op zijn kant. Wat doen we, doorrijden of helpen? We besluiten te helpen en met 45 min. staat de Daf weer op zijn wielen.

We stappen snel weer in en rijden door. Eerst rustig aan in de hoop dat alles heel blijft. We voeren het tempo langzaam op, alles blijft ok! Na bijna 6 uur komen we aan ik het bivak. Jammer maar helaas, zonder de pech hadden we rond positie 20 binnen gekomen.

Al met al staan we nog steeds eerste in ons klassement met 2:30 uur voorsprong. En de mooie dagen komen nog. Wie weet kunnen we nog voor een verrassing zorgen.

Morgen helaas geen etappe. Vanwege het slechte weer (ruim 1 mtr sneeuw) heeft de organisatie zojuist deze etappe gecancelled. We rijden morgen naar Copiapo-Chili, daar hebben we zaterdag dan etappe 7!

Bron: Deijne Dakar
Plaats reactie