2015 : Erik van Loon - Mini

Nederlandse teams
Alles mag, behalve Team de Rooy.
ook alle jaargangen! (om hier een onderschijdt in te maken, gelieve bij de titel een jaartal in te vullen)
PER TEAM 1 TOPIC aub!
Plaats reactie
marcovane
Berichten: 430
Lid geworden op: 13-11-2011 09:41

2015 : Erik van Loon - Mini

Bericht door marcovane » 08-03-2014 18:19

RIETHOVEN - Erik van Loon is erg blij met zijn nieuwe MINI. In die auto wil de coureur uit Riethoven tijdens de Dakar Rally volgend jaar meedoen in de top van het klassement. Deze week reed hij zijn eerste testkilometers. "Een topkarretje", noemde hij zijn nieuwe auto.
"Het was maar een kleine test, maar het ging heel goed", zei een blije Van Loon na z'n eerste testrit. "De auto geeft direct heel veel vertrouwen."

Even wennen
De MINI van het Duitse X-Raid is behoorlijk anders dan de HRX Ford waarmee Van Loon de afgelopen jaren vooral reed. "Ik moet wennen aan de zitpositie, het is erg krap van binnen. Maar verder heb ik me er snel aan aangepast."

Van Loon wil de auto de komende maanden door en door leren kennen. "De koppeling is indrukwekkend. De auto stuurt supergoed. Ik rij hem alleen nog te veel op toeren nu."

Voorbereiding op Dakar
De coureur uit Riethoven rijdt dit jaar vier grote woestijnrally's, in voorbereiding op Dakar. De eerste rally waarin Van Loon de MINI gaat testen is de Abu Dhabi Dessert Challenge in april. Daarna rijdt hij de Pharaons Rally in Egypte in mei, de Baja van Spanje in juli en de Oilibya Rally in Marokko in oktober.

Daarna gaan alle pijlen op de Dakar Rally van 2015. De afgelopen jaren finishte Van Loon regelmatig Dakar-etappes in de top tien, maar door een aantal technische problemen had hij ook dagen waarin hij veel tijd verloor. Daardoor raakte een plek in de top van het eindklassement telkens uit zicht.

Met de nieuwe auto moet dat verleden tijd zijn. In de top 10 van de Dakar Rally bij de auto's stonden afgelopen jaar zeven MINI's, onder wie de nummers één, twee en drie.
Tom
Site Admin
Berichten: 1816
Lid geworden op: 10-04-2010 11:41

Bericht door Tom » 17-03-2014 21:44

Wat ik me nu afvraag, is dit de mini die op de preproloog stond?
Preproloog 2014/15 was al van "ons".
Nu op naar Dakar 2015
Plaats reactie