2015 : Ginaf Rally Power - V.Ginkel - Smink p.6

Nederlandse teams
Alles mag, behalve Team de Rooy.
ook alle jaargangen! (om hier een onderschijdt in te maken, gelieve bij de titel een jaartal in te vullen)
PER TEAM 1 TOPIC aub!
Tom
Site Admin
Berichten: 1816
Lid geworden op: 10-04-2010 11:41

Bericht door Tom » 12-10-2013 05:50

Op rallymaniacs staat t volgende stuk over de nieuwe GRP truck van Wuf, Edwin en Jos:

[quote="Natasha Kayser"]Met drie nagelnieuwe racetrucks doet Ginaf Rally Power een gooi naar de topposities in de Dakar 2014. Afgelopen weekend werd de auto al getest in het Duitse Menden, na afloop van de OiLibya Rally wordt in Marokko ook gekeken of de revolutionaire truck woestijnproof is. Voor deelname aan de OiLibya was het nog net iets te vroeg.De GPR-trucks worden in de Dakar bestuurd door Wuf en Edwin van Ginkel en Jos Smink. Wuf wordt genavigeerd door Hugo Kupper en heeft Bert van Donkelaar als monteur bij zich. De bemanning van Edwin bestaat uit navigator Herman Vaanholt en monteur Emiel Megens. Jos Smink heeft als navigator Harry Oosting bij zich en als monteur Peter Nieuwenburg.Twee jaar geleden al werd begonnen met een totaal nieuw concept voor een auto die lichter, wendbaarder, lager en betrouwbaarder is. ,,Een podiumgeschikte truck, die enige uren tijdwinst kan opleveren,’’ zegt Edwin van Ginkel. ,,Waar de grens ligt van deze truck zal de komende jaren moeten blijken. Het ziet er in ieder geval veelbelovend uit.’’De waslijst aan innovaties is indrukwekkend. Allereerst is er de motor van het Amerikaanse merk Cummins, dat de komende drie jaar fabrieksondersteuning levert aan Ginaf. De 13 liter motor scheelt 600 kilo gewicht op de vooras, maar levert met 800 pk toch een koppel van 3500 Nm. Het blok is getuned in Mechelen. De ZF-AS Tronic versnellingsbak is elektronisch aangestuurd. Dat scheelt ongeveer 10.000 keer koppelen tijdens de Dakar. Doordat de software van de versnellingsbak en de motor op elkaar zijn afgestemd, kan de auto sneller opschakelen. ,,Het systeem is ook uit te schakelen, zodat je op ‘manual’ rijdt,’’ legt Van Ginkel uit. ,,Dat kan in de duinen toch beter zijn. Het is een experiment: we moeten kijken hoe het in de praktijk uitpakt.’’Vierwielbesturing, waardoor ook de achterwielen meesturen, kan vooral op de snelle paden in de route van pas komen. Het systeem is vanuit de cabine in te schakelen en werkt snelheidsgericht. Van Ginkel: ,,Er zitten steeds meer snelle paden en bergpassen met hairpins in de route van de Dakar. Met achterwielbesturing kun je daar veel makkelijker doorheen, omdat je minder hoeft te steken. We denken dat het over een hele Dakar gemeten een uur of twee tijdwinst kan opleveren. Aangezien de verschillen steeds kleiner worden, kan dat echt flink wat posities schelen.’’De bak van de nieuwe Ginaf is niet meer gebaseerd op een buizenframe, maar op een soort binnenband. ,,Je moet het maar net verzinnen,’’ lacht Van Ginkel. ,,Het scheelt 300 kilo aan gewicht. Aan de rolbeugel is een tunnel bevestigd die is gevuld met lucht. Het is oersterk materiaal, dat heus niet zomaar lek kan raken. Het zeil valt als een tent over die binnenbanden heen.’’  [/quote]
Preproloog 2014/15 was al van "ons".
Nu op naar Dakar 2015
Tom
Site Admin
Berichten: 1816
Lid geworden op: 10-04-2010 11:41

Bericht door Tom » 12-10-2013 05:54

En nu mijn.gedacht:

K heb dr ni zo een vertrouwen in. Een automaat? 4wiel sturing?
Klinkt allemaal wel spectaculair maar t kan ook allemaal kapot. (Te veel electronica)

Wel best een technisch hoogstaand beestje.

Lijkt mij een heel lage truck op de foto.

GRP veel succes, eind januari weten we of t een goed concept was/is.
Preproloog 2014/15 was al van "ons".
Nu op naar Dakar 2015
rogerdakar
Berichten: 239
Lid geworden op: 03-10-2011 13:32

Bericht door rogerdakar » 12-10-2013 21:33

in de jaren 1994,1995 deed perlini mee met een lage truck 4 wiel sturing automaat
ze wonnen 2 jaar op rij de dakar.
het is dus mogelijk maar nu zijn andere tijden verwacht er nu nog niet veel van van de ginaf.
hoop voor ze een top 10 en dan denk ik dat smink dat zal doen
Tom
Site Admin
Berichten: 1816
Lid geworden op: 10-04-2010 11:41

Bericht door Tom » 07-11-2013 23:37

Op de site van GRP:

GINAF-teams op volle sterkte

EDERVEEN - GINAF Rally Power en GINAF Rally Service hebben de vier equipes voor de Dakar Rally 2014 ingevuld. Wuf van Ginkel, Edwin van Ginkel en Jos Smink zijn de mannen van het GRP team.GINAF Rally Service trekt met onder andere navigator Rintje Ritsma door Zuid-Amerika.De invulling van de teams werd maandagavond in Ederveen bekend gemaakt. Teameigenaar Edwin van Ginkel is zeer content met de samenstelling van de verschillende equipes. ,,We hebben vier schitterende formaties. Wij zijn zeer tevreden met de invulling van de teams.’’Edervener Wuf van Ginkel (45) begint als absolute kopman van de rallyformatie. ,,We hopen dat Wuf in de top vijf kan eindigen,’’ aldus Edwin van Ginkel. Wuf van Ginkel (samen met broer Edwin eigenaar van het  rallyteam) vormt een equipe met navigator Hugo Kupper uit Eibergen en monteur Bert van Donkelaar uit Lunteren.Scherpenzeler Edwin van Ginkel (41) gaat in tegenstelling tot eerdere afleveringen voor een topklassering. Van Ginkel reed meerdere jaren op de truck van GINAF Rally Service. In de rally van 2014 beschikt hij over hetzelfde materiaal als Wuf. Edwin van Ginkel wordt genavigeerd door Herman Vaanholt en monteur Emiel Megens. Drie identieke trucksIn de jacht op succes worden Wuf en Edwin van Ginkel gesteund door Jos Smink. ,,Het is de bedoeling dat Jos Smink en ik zo dicht mogelijk achter Wuf rijden. Ook Jos heeft dezelfde truck tot zijn beschikking. We gaan met drie identieke trucks naar Zuid-Amerika. We richten ons op een plaats in de top tien.’’ Hooglander Jos Smink wordt genavigeerd door Harry Oosting en Peter Nieuwenburg. ,,We zijn heel blij met deze mensen. Ik denk dat we drie ijzersterke teams hebben.’’,,Hij verdient deze kans’’Naast de drie wedstrijdtrucks heeft het rallyteam ook de truck van GINAF Rally Service in de race. ,,Daniël Bruinsma wordt de rijder op de GRS-truck,’’ zegt Edwin van Ginkel. ,,Daniël is al meerdere keren met ons mee geweest en hij verdient deze kans. Ook monteur Sven Vogelaar is inmiddels een ervaren kracht.’’ De twee mannen op de GRS-truck krijgen gezelschap van een debutant. ,,Ik heb een tijdje terug op de open dag van sponsor Van Winkoop Rintje Ritsma benaderd of hij er open voor stond,’’ zegt Edwin van Ginkel. ,,Hij was meteen enthousiast. We vinden het leuk dat hij als navigator op de truck van GRS met ons mee wil.’’ De mannen van GINAF Rally Service moeten tijdens de rally ondersteuning verlenen aan de verschillende klantenteams. ,,Naast het team van Super B met Kees Koolen als rijder is het nog niet helemaal duidelijk wie dat precies worden. We zijn volop in gesprek,’’ aldus Edwin van Ginkel. We hebben negen wedstrijdtrucks ingeschreven. De kans bestaat dat we met dit aantal trucks in het bivak staan. De nieuwe GINAF rallytruck beschikt over een krachtbron van Cummins. ,,We zijn blij met de volledige fabrieksondersteuning van Cummins. Ook tijdens de Dakar Rally helpen ze ons. We hebben hoge verwachtingen van de motor, die voldoende vermogen gaat leveren.’’De GINAF beschikt over een automatisch geschakelde versnellingsbak. ,,Daarnaast hebben we tal van verbeteringen doorgevoerd aan de trucks. Ze zijn onder andere lager, lichter en beter geveerd. Tevens gaan we vier wiel besturing testen. Op de smalle paden en de vele hairpins in het parcours denken we hiermee voordeel te behalen. We hebben dan ook alle vertrouwen in een goed optreden van onze teams in de Dakar Rally 2014. We beginnen vol energie aan het project dat drie jaar duurt. We willen in die periode de absolute top in de Dakar Rally bereiken.’’ Tekst: Berry Kamphorst
Preproloog 2014/15 was al van "ons".
Nu op naar Dakar 2015
Tom
Site Admin
Berichten: 1816
Lid geworden op: 10-04-2010 11:41

Bericht door Tom » 07-11-2013 23:39

Presentatie GINAF Rally Power bij Lukkien in Ede

EDERVEEN - Het team van GINAF Rally Power wordt vrijdagmiddag (8-11-2013) gepresenteerd. De presentatie in Ede begint om 17.00 uur.Voorafgaande aan de presentatie bij Lukkien bv aan de Copernicuslaan 15-17 in Ede kunnen de belangstellenden de nieuwe rallytrucks bezichtigen. Naast de drie equipes van GINAF Rally Power wordt ook de formatie van GINAF Rally Service aan het publiek voorgesteld.De Ederveense rallyploeg trekt met drie gloednieuwe rallytrucks naar Zuid-Amerika. Tijdens de presentatie komen de nieuwste technische hoogstandjes ongetwijfeld ter sprake.De presentatie in het pand van communicatiebedrijf Lukkien wordt verzorgd door Jack Plooij. De verslaggever/presentator van RTL fungeert tijdens de Dakar Rally 2014 als communicatiebegeleider van GINAF Rally Power. Plooij zal vrijdagmiddag op zijn vertrouwde, enthousiaste en karakteristieke wijze de leden van de GINAF-teams aan de aanwezigen presenteren.De rallytrucks en auto's gaan 22 november in Le Havre op de boot naar Zuid-Amerika. De Dakar Rally start op 4 januari in het Argentijnse Rosario. De finish is op 18 januari in het Chileense Valparaiso.  

Bron: Ginaf Rally Power
Preproloog 2014/15 was al van "ons".
Nu op naar Dakar 2015
Tom
Site Admin
Berichten: 1816
Lid geworden op: 10-04-2010 11:41

Bericht door Tom » 08-11-2013 00:07

Op de site van GRP:

GINAF-teams op volle sterkte

EDERVEEN - GINAF Rally Power en GINAF Rally Service hebben de vier equipes voor de Dakar Rally 2014 ingevuld. Wuf van Ginkel, Edwin van Ginkel en Jos Smink zijn de mannen van het GRP team.GINAF Rally Service trekt met onder andere navigator Rintje Ritsma door Zuid-Amerika.De invulling van de teams werd maandagavond in Ederveen bekend gemaakt. Teameigenaar Edwin van Ginkel is zeer content met de samenstelling van de verschillende equipes. ,,We hebben vier schitterende formaties. Wij zijn zeer tevreden met de invulling van de teams.’’Edervener Wuf van Ginkel (45) begint als absolute kopman van de rallyformatie. ,,We hopen dat Wuf in de top vijf kan eindigen,’’ aldus Edwin van Ginkel. Wuf van Ginkel (samen met broer Edwin eigenaar van het  rallyteam) vormt een equipe met navigator Hugo Kupper uit Eibergen en monteur Bert van Donkelaar uit Lunteren.Scherpenzeler Edwin van Ginkel (41) gaat in tegenstelling tot eerdere afleveringen voor een topklassering. Van Ginkel reed meerdere jaren op de truck van GINAF Rally Service. In de rally van 2014 beschikt hij over hetzelfde materiaal als Wuf. Edwin van Ginkel wordt genavigeerd door Herman Vaanholt en monteur Emiel Megens. Drie identieke trucksIn de jacht op succes worden Wuf en Edwin van Ginkel gesteund door Jos Smink. ,,Het is de bedoeling dat Jos Smink en ik zo dicht mogelijk achter Wuf rijden. Ook Jos heeft dezelfde truck tot zijn beschikking. We gaan met drie identieke trucks naar Zuid-Amerika. We richten ons op een plaats in de top tien.’’ Hooglander Jos Smink wordt genavigeerd door Harry Oosting en Peter Nieuwenburg. ,,We zijn heel blij met deze mensen. Ik denk dat we drie ijzersterke teams hebben.’’,,Hij verdient deze kans’’Naast de drie wedstrijdtrucks heeft het rallyteam ook de truck van GINAF Rally Service in de race. ,,Daniël Bruinsma wordt de rijder op de GRS-truck,’’ zegt Edwin van Ginkel. ,,Daniël is al meerdere keren met ons mee geweest en hij verdient deze kans. Ook monteur Sven Vogelaar is inmiddels een ervaren kracht.’’ De twee mannen op de GRS-truck krijgen gezelschap van een debutant. ,,Ik heb een tijdje terug op de open dag van sponsor Van Winkoop Rintje Ritsma benaderd of hij er open voor stond,’’ zegt Edwin van Ginkel. ,,Hij was meteen enthousiast. We vinden het leuk dat hij als navigator op de truck van GRS met ons mee wil.’’ De mannen van GINAF Rally Service moeten tijdens de rally ondersteuning verlenen aan de verschillende klantenteams. ,,Naast het team van Super B met Kees Koolen als rijder is het nog niet helemaal duidelijk wie dat precies worden. We zijn volop in gesprek,’’ aldus Edwin van Ginkel. We hebben negen wedstrijdtrucks ingeschreven. De kans bestaat dat we met dit aantal trucks in het bivak staan. De nieuwe GINAF rallytruck beschikt over een krachtbron van Cummins. ,,We zijn blij met de volledige fabrieksondersteuning van Cummins. Ook tijdens de Dakar Rally helpen ze ons. We hebben hoge verwachtingen van de motor, die voldoende vermogen gaat leveren.’’De GINAF beschikt over een automatisch geschakelde versnellingsbak. ,,Daarnaast hebben we tal van verbeteringen doorgevoerd aan de trucks. Ze zijn onder andere lager, lichter en beter geveerd. Tevens gaan we vier wiel besturing testen. Op de smalle paden en de vele hairpins in het parcours denken we hiermee voordeel te behalen. We hebben dan ook alle vertrouwen in een goed optreden van onze teams in de Dakar Rally 2014. We beginnen vol energie aan het project dat drie jaar duurt. We willen in die periode de absolute top in de Dakar Rally bereiken.’’ Tekst: Berry Kamphorst
Preproloog 2014/15 was al van "ons".
Nu op naar Dakar 2015
xxman
Berichten: 22
Lid geworden op: 18-12-2011 18:34

Bericht door xxman » 12-11-2013 12:46

Ik hoop dat ze het goed doen en 2de worden achter Gerard.
Ik heb de trucks op de preproloog bekeken en het ziet er erg gecompliceerd uit, terwijl GRP enige jaren geleden de trucks toch minder gecompliceerd wilden maken om dat het te storingsgevoelig was. Dus ik hoop dat het goed komt voor ze.
Groet Xander.
Tom
Site Admin
Berichten: 1816
Lid geworden op: 10-04-2010 11:41

Bericht door Tom » 12-11-2013 12:54

Persoonlijk zie ik liever een Peter Versluis vlak achter Gerard eindigen. GRP is al jaren aan de weg aant timmeren om een "supertruck" te bouwen. Maar het is er eigenlijk nog nooit evht uitgekomen. Van Vliet heeft t een jaartje super gedaan, maar of t door hem kwam of door uitvallers laat ik ff in het midden.
K moet wel zeggen, het nieuwe achterbak systeem en de 4 wielsturing zien dr goed uit. Of n automaat zich goed gaat houde in de duinen valt nog af te wachten.
Preproloog 2014/15 was al van "ons".
Nu op naar Dakar 2015
xxman
Berichten: 22
Lid geworden op: 18-12-2011 18:34

Bericht door xxman » 12-11-2013 13:22

De trucks die ze tot op heden hebben gebouwd waren meestal niet betrouwbaar genoeg, ik hoop dat het met deze wel goed komt.
Versluis is overgens ook een favoriet van mij aan worden.
Groet Xander.
Tom
Site Admin
Berichten: 1816
Lid geworden op: 10-04-2010 11:41

Bericht door Tom » 12-11-2013 23:58

Kan iemand me een reden geven waarom de nieuwe GRP trucks op een Chinees (???) Kenteken rondreden op de Preproloog?
is de truck zo onreglementair voor het nederlands en zelfs Europeese wegennet dat ie zo ver ingeschreven diende te worden.
Preproloog 2014/15 was al van "ons".
Nu op naar Dakar 2015
Plaats reactie