2016 : VEKA - Versluis - Stacey - v. Vliet - MAN p.8

Nederlandse teams
Alles mag, behalve Team de Rooy.
ook alle jaargangen! (om hier een onderschijdt in te maken, gelieve bij de titel een jaartal in te vullen)
PER TEAM 1 TOPIC aub!
Tom
Site Admin
Berichten: 1816
Lid geworden op: 10-04-2010 11:41

Bericht door Tom » 12-11-2014 22:53

[u][i][b]Dakar 2015 VEKA
[/b][/i][/u]
Loprais gaat Veka aanvullen.

Versluis en Van Vliet blijven op post, Kuipers verdwijnt uit het team
Preproloog 2014/15 was al van "ons".
Nu op naar Dakar 2015
Hein
Berichten: 635
Lid geworden op: 27-08-2010 07:41

Bericht door Hein » 20-11-2014 20:56

Peter versluis niet naar dakar?? en ik mis ook de 6X6 van Dave Ingels
Hein
Berichten: 635
Lid geworden op: 27-08-2010 07:41

Bericht door Hein » 21-11-2014 19:15

Peter Versluis

Helaas ga ik niet naar Dakar 2015

Sommige situaties brengen lastige beslissingen met zich mee.

Geschreven vanuit Paraguay op 21 november 2014, Asunción.

Afgelopen dagen (tot zelfs nu) heb ik nagedacht over mijn deelname in de Dakar rally van 2015. Helaas moet ik iedereen laten weten dat ik besloten heb om niet te gaan. In de afgelopen maanden hebben diverse deelnemingen binnen het VeKa concern het lastig en heeft het bedrijf me gewoon echt nodig.

Komt dat op 21 dagen rally aan? Ja en nee. Natuurlijk is het niet zo dat het direct op deze 21 dagen aan komt maar de ondersteuning en de betrokkenheid die ik heb in ons familie bedrijf is heel groot. De scheepvaart is door de crisis zwaar getroffen en daar hebben wij als bedrijf ook last van. Daarom hebben we de afgelopen 2 jaar de strategie flink aangepast, wat goed gaat. Maar bij veranderingen in de strategie vallen er ook beslissingen die minder leuk zijn. Voorbeelden ga ik daar niet bij noemen, maar deze zijn verre van leuk. Ik heb een grote verantwoording binnen de organisatie, naar de mensen die binnen onze groep werkzaam zijn en daar sta ik voor, dus daar ga ik ook voor, want zij gaan ook voor mij. Dat ik het team en sponsoren teleur stel dat snap ik, maar dat is nou juist waar ik op doel en zei: “Bij veranderingen van de strategie van het bedrijf zullen er beslissingen gemaakt moeten worden die niet leuk zijn”.

Deze beslissing is er 1 van.

Voor mij persoonlijk een harde beslissing. Ons team is sterk dat weet iedereen, ook zonder mij. Met de vier equipes van: Marcel van Vliet, Ales Loprais, Steven Rotsaert en Dave Ingels zijn jullie kansrijk om ruimschoots binnen een top 10 en binnen een top 3 te vallen.

Doe je/jullie best.

Ik kijk met jullie mee met de raceoverall achter de televisie. Alle andere Dakar rijders en mensen die naar deze geweldige rally toe gaan veel succes en kom allemaal weer veilig terug. Ik hoop dat dit jaar veel goud, zilver en brons voor Nederland is.

Ik zie op sociaal media dat ik vele mensen teleur stel maar ik zal ervoor zorgen dat ik volgend jaar sterker dan ooit terug gaat komen.

Met vriendelijke groet,

Peter Verslui
Tom
Site Admin
Berichten: 1816
Lid geworden op: 10-04-2010 11:41

Bericht door Tom » 21-11-2014 21:42

:(

Begrijpelijk,
hopelijk krijgt hij zijn bedrijf er snel weer bovenop!
Preproloog 2014/15 was al van "ons".
Nu op naar Dakar 2015
Tom
Site Admin
Berichten: 1816
Lid geworden op: 10-04-2010 11:41

Re: Veka MAN Failliet ??

Bericht door Tom » 21-11-2014 21:55

[quote="Peerke"]Er gaat een gerucht dat het Veka MAN team failliet is, Veka zou gestopt zijn als sponsor.
Ook al gehoord dat er al een tijdje niet meer aan de trucks word gewerkt door de monteurs[/quote]Lijkt opeens helemaal de waarheid geworden :(
Preproloog 2014/15 was al van "ons".
Nu op naar Dakar 2015
marcovane
Berichten: 430
Lid geworden op: 13-11-2011 09:41

Bericht door marcovane » 21-11-2014 22:40

jammer dat hij niet mee gaat
maar het bedrijf is belangrijker
Tom
Site Admin
Berichten: 1816
Lid geworden op: 10-04-2010 11:41

Bericht door Tom » 21-11-2014 22:49

[quote="marcovane"]jammer dat hij niet mee gaat
maar het bedrijf is belangrijker[/quote]
ik hoop dat ie er volgend jaar terug bij is!
Preproloog 2014/15 was al van "ons".
Nu op naar Dakar 2015
Tom
Site Admin
Berichten: 1816
Lid geworden op: 10-04-2010 11:41

Bericht door Tom » 06-01-2015 23:14

Bron: Facebook Peter Versluis

PERSBERICHT 1
Eurol VEKA Group MAN rally team.
Van Vliet start voortvarend in DAKAR 2015
De eerste klassementsproef van DAKAR 2015 is bij de vrachtwagens begonnen met een seconden strijd bij de topteams, de 175 kilometer lange klassementsproef van Buenos-Aires naar Villa Carlos Paz was warm en zeer snel.
Het EURO VEKA MAN team dit jaar met vier auto’s met de rijders Ales Loprais en Marcel van Vliet voor de klasseringen in de top 5. En dat het EVM team goed voorbereid naar Argentinië was afgereisd was meteen duidelijk op de eerste drie punten waar de tussentijden gemeten worden was het Marcel van Vliet die in een seconden strijd met Hans Stacey was verwikkeld. Loprais reed een constante proef en maakte geen fouten en finishte op een 3e plaats.
Marcel van Vliet had veel last van het stof van de voorgangers en na way-point 4 heeft hij continu achter een de rus Airat Mardeev gereden waardoor Marcel veel last had van het stof maar ook liet de rus hem er niet voorbij gaan, zodoende verloor het team 35 seconden op Hans Stacey.
Ook de twee Belgische trucks deden het goed Steven Rotseart in de snelle service-truck deed het goed en reed een probleemloze proef. Alle trucks hebben nu een lange verbindingsroute naar het bivak waar de trucks door het team optimaal worden voorbereid op de klassementsproef van morgen.
Voorlopige uitslag trucks:
1 Hans Stacey IVECO
2 Marcel van Vliet MAN 0.35
3 Ales Loprais MAN 0.47
18 Steven Rotseart MAN 6.14
41 Dave Ingels MAN 11.47
Preproloog 2014/15 was al van "ons".
Nu op naar Dakar 2015
Tom
Site Admin
Berichten: 1816
Lid geworden op: 10-04-2010 11:41

Bericht door Tom » 06-01-2015 23:15

Bron : Facebook Peter Versluis

PERSBERICHT 2
Vooruitblik dag 2
Rustige nacht voor het EVM team
Door Henk van der Zouwen
Na een zeer lange verbindings-etappe van dik 600 kilometer kwamen de coureurs ontspannen aan in het bivak. Het team is zeer tevreden met de 2e plaats van Marcel van Vliet en de gedeelde 3e plaats van Ales Loprais, na kort de ervaringen van de dag te hebben gedeeld konden de monteurs aan het werk, de vier MAN trucks zijn ongeschonden in het bivak gekomen en na de gebruikelijke werkzaamheden kon het team nog van een korte nachtrust genieten.
Dag 2 staat voor de auto’s en motoren de langste klassementsproef op het programma van 518 kilometer, de trucks rijden een kortere proef van 331 kilometer en rijden vandaag helaas niet in het mulle zand. De proef gaat van Villa Carlos Paz naar San Juan.
Vanmorgen hadden we nog even kort contact met het team, Loprais is zeer tevreden met de MAN maar ook met zijn navigator en monteur welke voor het eerst naast hem zitten de navigator Marco Alcayna en de monteur Jan van der Vaet de drie raakte gedurende de 175 lange klassementsproef steeds beter op elkaar ingespeeld wat ook duidelijk te merken was aan het eind van de proef waar Loprais net zo snel was als de IVECO van Stacey. Ook met de gedeeld derde plaats was Loprais dik tevreden.
Ook Marcel van Vliet was tevreden “we hebben onze eigen race gereden op deze snelle klassementsproef en hebben ons niet gek laten maken, een eerste plaats had tot de mogelijkheden behoort als we op het laatst niet zoveel last van het stof hadden gehad had een overwinning mogelijk geweest. Maar voor het hele team is dit een fantastisch begin van de rally en we kijken vol vertrouwen naar deze dag waar het veld wel wat verder uit elkaar zal vallen”.
De starttijden voor vandaag zijn:
16.01Marcel van Vliet
16.03Ales Loprais
16.33Steven Rotsaert
16.47Dave Ingels
Preproloog 2014/15 was al van "ons".
Nu op naar Dakar 2015
Tom
Site Admin
Berichten: 1816
Lid geworden op: 10-04-2010 11:41

Bericht door Tom » 06-01-2015 23:15

Bron: Facebook Peter Versluis

PERSBERICHT 3
1e reactie dag 2
Ondanks hitte EVM team bij de top 10
Door Henk van der Zouwen
Na een korte verbindingsroute stonden alle trucks voor de start van de tweede klassementsproef klaar voor de start. De temperatuurmeter stond rond de 42 graden aan de start, rijders, navigators en monteurs zochten voor de start dan ook een plaatsje in de schaduw en namen nog even hun rust voor de start van de 331 kilometer lange klassementsproef. De trucks rijden een bijna 190 kilometer minder dan de auto’s en motoren.
Voor de start liet de 508 MAN rijder Marcel van Vliet nog even weten dat ze op hun eigen vertrouwde manier zouden gaan rijden en zich niet gek zouden laten maken. Op de eerste way-points was het meteen duidelijk dat de verschillen klein zouden zijn op deze snelle proef, de eerste 150 kilometer waren prachtige snelle bochten waar de kans om veel te verliezen groot was.
In het begin van de klassementsproef liet Ales Loprais wat tijd liggen maar in de tweede gedeelte van de proef waar het wat vlakker werd vocht hij zich weer terug naar een 7e plaats algemeen, Marcel van Vliet liet in het tweede gedeelte van de proef wat tijd liggen en finishte als 9e. Op het moment van schrijven hebben we alleen een korte sms van de 508 dat het zeer warm was.
Uitslag dag 2 trucks
1 Eduard NikolaevKamaz
7 Ales LopraisMAN2.40
9 Marcel van VlietMAN4.16
19 Steven RotsaertMAN 22.36
29 Dave IngelsMAN49.18
Stand na dag 2 trucks
1 Hans StaceyIveco
6 Ales LopraisMAN2.00
7 Marcel van VlietMAN3.24
Preproloog 2014/15 was al van "ons".
Nu op naar Dakar 2015
Plaats reactie