Nieuwtjes over de teams in de Dakar-rally

Leuke fotos - verhalen - filmpjes - .... ivm rallysport/DAKAR
Tom
Site Admin
Berichten: 1816
Lid geworden op: 10-04-2010 11:41

Bericht door Tom » 07-12-2011 00:50

[quote="Hein"]Folie rose is buiten de tijd om, wegenwacht, ook daar kan men los voor inschrijven.

Als je in de rally uitvalt kan je ook rose aanvragen.

En geel is van bivak naar bivak[/quote]
ik las het vanavond op TFH

Maar Joost postte vanavond dat iedereen nu een roze of gele folie over de nummer had...
Wat is daar de reden voor?
Preproloog 2014/15 was al van "ons".
Nu op naar Dakar 2015
Peerke
Berichten: 362
Lid geworden op: 28-08-2010 09:36

Bericht door Peerke » 20-12-2011 15:48

Peerke (O|||||||O) It's A Jeep thing
"My Jeep has won wars...your Honda cuts my grass!"
Tom
Site Admin
Berichten: 1816
Lid geworden op: 10-04-2010 11:41

Bericht door Tom » 20-12-2011 16:24

T is voor v. Deijne te hope da t nog ni 12u05 is...

Hoeveel pech kan je hebben???
Preproloog 2014/15 was al van "ons".
Nu op naar Dakar 2015
Alleskids
Berichten: 83
Lid geworden op: 15-12-2011 22:40

Bericht door Alleskids » 22-12-2011 18:38

Omroep Brabant meld dat Van Deijne toch de Pajero op het vliegtuig kan zetten, met een werkende motor. Gelukkigmaar, wna the tbelooft een mooie strijd tussen de Nederlanders in het auto klassment. En een top 10 is niet uitgesloten
Tom
Site Admin
Berichten: 1816
Lid geworden op: 10-04-2010 11:41

Bericht door Tom » 22-12-2011 21:27

Gelukkig dat de EVO mee kan
Preproloog 2014/15 was al van "ons".
Nu op naar Dakar 2015
joost
Berichten: 448
Lid geworden op: 27-08-2010 10:50

Bericht door joost » 23-12-2011 10:37

Hein
Berichten: 635
Lid geworden op: 27-08-2010 07:41

Bericht door Hein » 30-12-2011 16:45

Kamaz Master

KAMAZ-Master Team een jonger uiterlijk



De teambaas van het KAMAZ-Master Team, Dhr Semen Yakukov heeft meegedeeld dat het de 10 voudig winnaar van de wereld beroemde Dakar Rally dit jaar wordt vertegenwoordigd door een nieuw, en jonger team. Vladimir Chagin en Firdaus Kabirof, de eerdere winnaars van de Dakar doen niet mee in de 2012 editie van de Dakar. Chagin is wel mee als de nieuwe coach en teammanager.

Edward Nicolaev, de nummer 3 van de afgelopen Dakar en winnaar van de 2010 Silkway rally bestuurt dit jaar een truck en Airat Mardeev en Andrei Karginov de andere 2 KAMAZ truck dit jaar. Geen van de rijders worden als favoriet gezien, maar we verwachten dat ze het alle 3 goed zullen doen.
Veel teams kunnen niet wachten tot wij Russen eens vervangen worden op het podium, zegt Semen Yakukov. Het betekend dat de Dakar dit jaar een echte test voor ons wordt, en het wordt moeilijk om te voorspellen wat de resultaten zullen zijn deze Dakar. Het KAMAZ Team is goed voorbereid, zoals altijd, en de trucks zijn dit jaar eerder gereed gemaakt als normaal de motoren gereviseerd en onderdelen beschikbaar gemaakt.

Onze jonge rijders hebben veel getraind in Marokko en onder leiding van Mr Chagin hebben ze veel professionalisme en ervaring opgedaan in het zand.
Wij geloven dat het Team er klaar voor is, maar we weten ook dat onze Concurrentie niet heeft stil gezeten en harder hebben getraind als ooit.
En ze zullen het ons echt moeilijk gaan maken, Ze hebben er echt alles aan gedaan ook veel veranderingen aan de trucks om het ons moeilijker te maken dan ooit te voor. Dus 2012 wordt mischien een andere Rally, maar wij zijn er klaar voor, aldus Semen Yakubov.

Afgelopen jaar, de 20ste Dakar in de geschiedenis van Kamaz, bracht ons de 10e overwinning van het KAMAZ-Master Team, en Vladimir Chagin scoorde zijn 7e overwinning in de Dakar. Maar in Februari2011, kondigde hij aan te stoppen met Rijden. Hij maakt dit jaar zijn debut als trainer.

"ja ik heb een nieuwe beroep inderdaad, en stop al mijn energie in dit jaar.
Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk van mijn ervaring over te brengen op de rijders, en ben daar al een paar jaar mee bezig" zegt Chagin.
En nu probeer ik al mijn ervaringen om te zetten in een soort theorie, zodat het makkelijker wordt al mijn ervaring over te brengen op de jongere generatie.
Ik ben blij dat dat de jongere rijders het een goed idee vinden, 15 jaar geleden zat ik in de zelfde positie als zij, en ruste het gewicht van de verantwoordelijkheid op mijn schouders. Ik begrijp de jongere rijders, en wil ze helpen.
Hein
Berichten: 635
Lid geworden op: 27-08-2010 07:41

Bericht door Hein » 30-12-2011 16:47

Is Kamaz te verslaan?


Foto: Team De Rooy
Is Kamaz te verslaan? De Russische brigade begint dit jaar met wat minder bekende namen en was tijdens de laatste Silk Way rally ineens wel te verslaan.
De Nederlandse afvaardiging staat te popelen om de podiumplaatsen van de Russen over te nemen. Wie zijn de kanshebbers?


Team de Rooy komt met een ijzersterk team. Zowel Gerard de Rooy, Hans Stacey en Miki Biasion zijn in staat etappes te winnen en te gaan voor een eindoverwinning. De service tijdens de wedstrijd is aanwezig met rijders Pep Vila en Jo Adua en in het bivak wacht een hele reeks servicetrucks om de Iveco's weer optimaal te preparen voor de volgende special. Jan de Rooy zal als teammanager optreden. Alle ingrediënten zijn aanwezig voor een goed resultaat.

Ook Hans Bekx is er weer bij en hoopt de crash van afgelopen jaar van zich af te rijden met een paar mooie klasseringen. Bekx lag in 2005 nog tot de voorlaatste dag op de 2de plek maar werd toen roemloos gediskwalificeerd door de organisatie. Vreemd genoeg staat die 2de plaats nu wel genoemd als eindresultaat op de palmares van Bekx op de site van organisatie.

Wie ook nog wat goed te maken heeft is Wuf van Ginkel. Ook hij verliet de rally vorig jaar goed en wel voordat deze begonnen was. Wuf start met de aangepaste Ginaf X2222 en liet tijdens de Silk Way al mooie dingen zien. Een top 5? Zeker een mogelijkheid met de ervaring en techniek van de equipe.

Voor Veka begint deze Dakar ook serieus te worden. Liep vorig jaar de techniek van de MAN's nog achter, dit jaar is alles tiptop in orde en kunnen Franz Echter (2 x 5de) en Marcel van Vliet ( 1 x 7de en 1 x 3de) mee voorin. In hoeverre Versluis zich kan meten met de top moet deze Dakar blijken. Aan het materiaal zal het zeker niet liggen. Ook Veka beschikt over snelle assistentie op de piste, deze missie is in handen van Pascal de Baar.

Outsiders? Hoe ver kan Martin van den Brink komen? Het team is een stuk groter en staat dit jaar op eigen benen. Ook van den Brink beschikt over een snelle assistentie op de piste. Hetzelfde geldt voor Johan Elfrink. De Mercedes Axor is wat lichter en minder krachtig dan de andere trucks maar toch liet Elfink in 2010 al even zien dat hij makkelijk in de top 10 mee kan. Ook Xdakar kan in principe in de top 10 rijden. Al beschikken de andere rijders over wat meer ervaring dan Peter van den Bosch en Eimbert Timmermans. Uit het buitenland is ook Ales Loprais podium kandidaat. De Tsjech won de Silk Way rally in de hagelnieuwe torpedo Tatra. Iets wat in de achtertuin van Kamaz toch wel even extra pijn deed. Eerlijk is eerlijk, Kamaz had redelijk veel pech, maar daarintegen was de Tatra van Loprais echt nieuw en dus nauwelijks getest. Uit Japan komen de nieuwe Hino's, een team dat je weinig ziet maar uiteindelijk vaak aan het einde van de rally ineens weer redelijk hoog in het klassement staat.

Kortom het wordt dringen in de top 10, er zijn heel veel ambities en hele grote teams. Maar zoals de Dakar vorig jaar al liet zien kan er op de eerste dag al alles verloren worden. Over een dikke twee weken weten we wie de verwachtingen waar gemaakt heeft.
Tom
Site Admin
Berichten: 1816
Lid geworden op: 10-04-2010 11:41

Bericht door Tom » 30-12-2011 20:05

allemaal leuk en aardig, maar toch vind ik nog steeds dat GRP niet te hoog van de toren moet blazen. In mijn ogen heeft Bekx meer kans om hoog te eindigen.
das persoonlijke mening he.
er is maar 1 team dat t Kamaz echt moeilijk kan maken en dat is de Rooy. Op de voet gevolgd door Loprais, maar die staat er redelijk alleen voor...
Ook VEKA kan redelijk hoog boven aan gaan eindigen. Dit lijstje gaat volgens mij de top 10 vullen... Team de Rooy, Kamaz, Loprais, VEKA, Bekx. Als laatste in da rijtje zou het GRP kunnen zijn...

de rest? das moeilijk te zeggen, das in mijn ogen voor (r zo goed als alle) Nederlanders Best of the rest...
Preproloog 2014/15 was al van "ons".
Nu op naar Dakar 2015
Hein
Berichten: 635
Lid geworden op: 27-08-2010 07:41

Bericht door Hein » 30-12-2011 20:15

Tom, dat ben ik geheel met jou eens :wink:
Plaats reactie