Voorstellen

hier vind je alles wat verder met Jan de Rooy en de Dakar Rally te maken heeft en wat niet thuishoort in 1 van de andere cathegorieen
Dakar Rob
Berichten: 55
Lid geworden op: 15-10-2011 17:30

Bericht door Dakar Rob » 15-10-2011 21:41

Dat klopt helemaal mooie locatie mooi museum maar ik ben er al enkele jaartjes weg
pekingeend
Berichten: 426
Lid geworden op: 02-12-2010 18:29

Bericht door pekingeend » 15-10-2011 22:54

Dan weet jij meer over DAF dan menig ander hier op 't forum denk ik
rogerdakar
Berichten: 239
Lid geworden op: 03-10-2011 13:32

Bericht door rogerdakar » 16-10-2011 11:21

ove rdaf messchien wel hihi ik 5j ndaf gewerkt 3x testrijder geweest jaren 87,88 de dakar trucks gebouwd.
daar naar naar de brw eindhoven gegaan daat veel aan voertuigen gewerkt en ontwikkelt.
daarna vanaf 1999 veel werk gedaan voor rally teams in belgie trucks en 4x4 jeeps voor rally raid.

gr roger
Dakar Rob
Berichten: 55
Lid geworden op: 15-10-2011 17:30

Bericht door Dakar Rob » 16-10-2011 14:14

[quote="rogerdakar"]ove rdaf messchien wel hihi ik 5j ndaf gewerkt 3x testrijder geweest jaren 87,88 de dakar trucks gebouwd.
daar naar naar de brw eindhoven gegaan daat veel aan voertuigen gewerkt en ontwikkelt.
daarna vanaf 1999 veel werk gedaan voor rally teams in belgie trucks en 4x4 jeeps voor rally raid.

gr roger[/quote]

Danku allemaal voor de verwelkomingen!

Ik weet wel wat meer maar ook lang niet alles.
Maar een vraagje voor Roger.
Als jij hebt test gereden weet jij dan ook waar alle dakar voertuigen blijven?
Want komen die ook vaak in particulieren haden?
rogerdakar
Berichten: 239
Lid geworden op: 03-10-2011 13:32

Bericht door rogerdakar » 16-10-2011 16:51

nu de daf uit de jaren 80 zijn of gesloopt of in handen van de rooy of zoals brummetje particulier.
andere wagens zoals truck ,jeeps komen vaak via via andere of nieuwe dakar rijders in de rally of raid sport weet dat in frankrijk veel staat en te koop staat.

gr roger
Dakar Rob
Berichten: 55
Lid geworden op: 15-10-2011 17:30

Bericht door Dakar Rob » 16-10-2011 17:30

[quote="rogerdakar"]nu de daf uit de jaren 80 zijn of gesloopt of in handen van de rooy of zoals brummetje particulier.
andere wagens zoals truck ,jeeps komen vaak via via andere of nieuwe dakar rijders in de rally of raid sport weet dat in frankrijk veel staat en te koop staat.

gr roger[/quote]



Te koop in frankrijk fotos altijd leuk.
Brummetje is dat een van de oude volgwagens dan?
Had er hier al wel wat overgelezen,maar het komt zo vandaar de vraag iemand bij mij in de buurt jaren geleden die had zon ding staan.ben regelmatig eens mee gemogen met dat beest.en die had er een op handels platen de man zelf heten huub geloof ik verder weet ik het fijne er niet van die mensen wonen ook volgens mij er al niet meer.want had graag eens geweten hoe hun aan die wagen gekomen zijn.en waar hij nu gebleven is want zie hem nooit meer.
En dat was er een van de volg wagens.had al een foto willen plaatsen maar dat ging nog niet.
Hein
Berichten: 635
Lid geworden op: 27-08-2010 07:41

Bericht door Hein » 16-10-2011 19:07

Brummetje was idd de volgwagen/sevice truck van de rooy
Dakar Rob
Berichten: 55
Lid geworden op: 15-10-2011 17:30

Bericht door Dakar Rob » 16-10-2011 19:11

Ok maar welke van de twee ?
Een die hier opstaat lijkt de truck die ik ken erg op en dan bedoel ik die zonder opbouw achter.
Tom
Site Admin
Berichten: 1816
Lid geworden op: 10-04-2010 11:41

Bericht door Tom » 16-10-2011 22:58

Rob, welkom op het Forum!

Die zonder opbouw achterop is/was de BY-32-NJ
Die heeft lang bij de Rooy in Son gestaan en die heeftbde cabine af moeten geven aan de restauratie van the Bull.

Brummetje is de BY-33-NJ.
Die is in handen geweest van Kees en Mieke Tijsterman, daarna van Hans Bekx en nu van Ginaf Rally Power. In tussentijd weet ik ni waar ie nog overal rondgezworven heeft.


Rob, mag ik vragen van waar je bent, want ik heb Brummetje hier in +/-1997 nog een keertje gezien in het dorp. Ben toen als 15-16jarig manneke op mn fiets m achterna gereden met t fototoestel in de hand. Hij parkeerde toen op n inrit hier in Achel. Heb dr lang bijgestaan toen. Startnummer hing er toen ook op, die was van de masterrally van 1997 geloof ik.
N dik jaar later reed Hans Bekx zijn eerste dakar met deze truck.

K heb nooit de link kunnen leggen tussen de truck en de bewoner van dat huis in Achel. Mss komt daar nu verandering in haha

Grtzzz Tom
Preproloog 2014/15 was al van "ons".
Nu op naar Dakar 2015
Dakar Rob
Berichten: 55
Lid geworden op: 15-10-2011 17:30

Bericht door Dakar Rob » 16-10-2011 23:22

Hallo

Welk het orginele kenteken was weet ik niet.Zou ik even moette kijken of ik die nog op een foto heb denk zelf dat het die onderdelen wagen is geweest voor de bull.om dat hij over een stuk reclame op de cabine zwarte tape heeft zitten.en dat kan nooit exact het zelfde geplakt worden in een Z motief.waar een stukje van los hangt ja details ik weet het maar ze kunnen dus van pas komen.ik wil wel eens een foto zien van de daf compleet voor dat hij uitelkaar ging.dan weet ik meer.

De andere daf de neus heb ik nog een weetje over.heb hem hier nog niet gelezen.die is vroeger ook nog eens tentoongesteld in het autotron helaas heeft hij daar jaren buiten op een berg in weer en wind gehangen.

en mijn woonplaats is valkenswaard :wink: kom wel eens in achel.weet daar nog een bos waar jan wel eens rond croste met zijn dafs. daar hebben er ook een tijdje bij een villa in de tuin gestaan.dus wellicht is daar die daf gestopt die jij hebt gezien. is aan de weg beetje achterin.
Plaats reactie