Voorbereidingen naar Dakar 2013

Team de Rooy in DAKAR 2013.
Tom
Site Admin
Berichten: 1816
Lid geworden op: 10-04-2010 11:41

Bericht door Tom » 15-12-2012 22:13

[quote="Geert"]het oude moet je wel respecteren en bewaren vindt ik ,en natuurlijk wordt er door stukken land gereden waar [nog]geen mens is geweest maar om dan meteen de rally te stoppen gaat mij ook te ver.er zijn nog genoeg dingen die we moeten koesteren .Maar Tom als de rally niet meer daar gereden wordt dan hebben we weer kans op een ECHTE PARIJS-DAKAR en de start om 00:00 uur op 1 januari in parijs en daar kunnen we dan wel naar toe.En zo zie maar elk nadeel heeft zijn voordeel
[url=http://postimage.org/image/i1xahphu5/][img]http://s14.postimage.org/i1xahphu5/1893.jpg[/img][/url]
en zo heeft deze man het bedacht en niet op 5 januari[/quote]ik ben het er helemaal mee eens dat t oude gerespecteerd moet worden, denk maar aan een Bull of dubbele kop of turbotwin... Haha
Maar idd ook echte geschiedenis moet bewaard blijven.
Ik geloof nooit dat de rally door een gebied gaat waar de fosielen e.d. Voor het oprapan liggen. Of zou A.S.O. echt denken van "daar moeten we door want daar liggen van die geschiedenis dingen" ik dacht het niet.

Terug naar africa zou mooi zijn, maar t zal er omwille van het financiele voor de aso nooit van komen.
Preproloog 2014/15 was al van "ons".
Nu op naar Dakar 2015
Alleskids
Berichten: 83
Lid geworden op: 15-12-2011 22:40

Bericht door Alleskids » 16-12-2012 18:43

paleontologisch museum in Lima krijgt ook weer eens een beetje belangstelling, moet je maar denken. alle deelnemers zouden verplicht (uiteraard betalend voor een kaartje) naar het museum moeten om zo de prehistorische dingen te kunnen herkennen vlak voordat ze er over heen rijden

dan kan Tom Colsoul de pacenotes aanpassen:
600 meter, scherpe bocht links bij de potten uit 300 voor christus
pas op, diepe kuil bij dinosaurus botten links

ik zie een toffe uitdaging voor de ASO. geen simpele route beschrijving meer als in km 13,57 links. maar maak het een puzzeltocht: negeer de potten uit 300v Chr,, maar recht dor tot de potten van 450 v Chr. als coureur heb je dan geen navigator meer nodig , maar een paleontoloog.
Tom
Site Admin
Berichten: 1816
Lid geworden op: 10-04-2010 11:41

Bericht door Tom » 16-12-2012 21:28

[quote="Alleskids"]

dan kan Tom Colsoul de pacenotes aanpassen:
600 meter, scherpe bocht links bij de potten uit 300 voor christus
pas op, diepe kuil bij dinosaurus botten links

[/quote]
hahahahahaahaha!!!!
hierbij lig ik echt dubbel van het lachen. Super goe gevonden!
Preproloog 2014/15 was al van "ons".
Nu op naar Dakar 2015
marcovane
Berichten: 430
Lid geworden op: 13-11-2011 09:41

Bericht door marcovane » 17-12-2012 19:47

RTL GP interviewt: Gerard de Rooy
In aanloop naar de Dakar Rally interviewt RTL GP enkele Nederlandse deelnemers. Tot aan de start van de rally publiceert RTL GP deze gesprekken op maandag, woensdag en vrijdag op de website. De serie ‘RTL GP interviewt: ‘ wordt afgetrapt door Gerard de Rooy, de winnaar van het truckklassement in 2012. “De kaarten zijn opnieuw geschud.”
Winst
Gerard de Rooy trad afgelopen januari in de voetsporen van vader Jan en familielid Hans Stacey. Eindelijk was het dan Gerard gelukt de meest prestigieuze woestijnrally op zijn naam te schrijven. Hevige emoties kwamen na de finish los, maar met nog een maand voor de start van zijn tiende Dakar blikt De Rooy nuchter vooruit.

Kaarten
“Voor mij zijn de kaarten opnieuw geschud. Er kan weer van alles gebeuren. De eerste dag kan het al fout gaan”, aldus De Rooy, die spreekt uit ervaring want in 2011 moest hij met een rugkwetsuur de rally in de beginfase al verlaten.

Favorietenrol
“Ik ben meer favoriet dan vorig jaar, maar ik kijk er makkelijker tegenaan dan je zou denken. Ik sta echt niet anders aan de start. Ik zal wel anders bekeken worden door veel mensen als de man die je moet verslaan, maar dat is meer hun probleem dan mijn probleem.”

Nuchter
Na de overwinning in Dakar kwam er veel op De Rooy af, maar al snel ging hij over op de orde van de dag. “Ik ben er vrij snel overeen, maar door feestjes en evenementen word je er weer aan herinnert. Dat is op zich wel leuk. Anderen zijn er meer mee bezig dan ik. Ik ben er vrij nuchter in.”

Team De Rooy
Team De Rooy, officieel Petronas Team de Rooy Iveco geheten en onder leiding van Jan de Rooy, reist naar Zuid-Amerika met vijf rallytrucks. Naast De Rooy nemen Hans Stacey, Miki Biasion en Jo Adua plaats achter het stuur. Nieuw is René Kuipers, die Pep Vila opvolgt.

Kuipers
Kuipers is geen onbekende in de Dakar. Hij debuteerde in 2006 op de motor, maar haalde door een zware valpartij de finish niet. Drie jaar later ging het beter. In de BMW eindigde hij als 18de. Kuipers lag achtste, maar kreeg een flinke tijdstraf aan de broek wegens het missen van een waypoint.

Enthousiast
Kuipers kwam via Stacey bij het team. “We hebben gewoon een keer gezegd: ‘zou je het niet zien zitten om een keer met een truck te gaan rijden?’ Binnen twee minuten was hij dolenthousiast en een dag later is hij langsgekomen”, aldus De Rooy.

Trucks
Team de Rooy beschikt bijna over dezelfde equipe als tijdens de voorgaande editie en ook de trucks zijn min of meer hetzelfde gebleven. Zo rijdt De Rooy opnieuw met de Iveco Powerstar.

Onderhuids
“De auto ziet er wel anders uit, maar onderhuids is het voor 90 procent dezelfde auto als vorig jaar”, zo legt De Rooy uit. “Aan de ophanging zijn wel wat kleine dingen veranderd, maar verder geen drastische dingen. Aan het chassis en de drijflijn is niets veranderd. We hebben de auto meer betrouwbaar gemaakt, op een aantal punten verfijnd en toegankelijker gemaakt voor de monteurs.”

Voorbereiding
De voorbereiding op de Dakar verliep prima voor De Rooy. Hij won de Rally van Marokko met teamgenoot Biasion op een tweede plaats. “Je bent eigenlijk nooit klaar met testen. Er zal altijd iets kapot gaan. Je moet zelf een goed gevoel hebben in hoe ver je kunt gaan met de auto.”

Concurrentie
Het doel voor de 2013-editie is de eindzege bij de trucks. “Daar gaan we vanuit”, zegt De Rooy. “Het zal wel heel moeilijk worden”. Er is geduchte concurrentie van het Russische Kamaz, de Tsjech Ales Loprais, maar ook van eigen teamgenoot Stacey. “Er is geen tactiek. Ieder gaat de eerste week voor zichzelf en op de rustdag gaan we bekijken wat de beste strategie is om het maximale eruit te halen.”

Duinen
Voordat de rustdag wordt gehaald, zal er eerst moeten worden afgerekend met de duinen die de deelnemers al in de eerste week voor de kiezen krijgen.

Leuk
“De eerste dagen zullen zwaar zijn. Dat is zeker en ook het leukste. Ik denk wel dat daar heel veel mensen tijd gaan verliezen. Tijd winnen kan je eigenlijk niet in de duinen. De snelheid ligt niet zo hoog. Je kan alleen tijd winnen als iemand vastzit. Na de rustdag worden de dagen rond Copiapo belangrijk. Dat komt het tweede deel van de duinen. Er zijn veel mensen die er tegenop kijken en ik op zich niet. Ik vind het wel leuk, dus laat maar komen”.
Tom
Site Admin
Berichten: 1816
Lid geworden op: 10-04-2010 11:41

Bericht door Tom » 20-12-2012 21:06

Di is mooi!!!!
Preproloog 2014/15 was al van "ons".
Nu op naar Dakar 2015
rogerdakar
Berichten: 239
Lid geworden op: 03-10-2011 13:32

Bericht door rogerdakar » 20-12-2012 22:54

mooie helm idee voor in de dakar shop
hihihi
rogerdakar
Berichten: 239
Lid geworden op: 03-10-2011 13:32

Bericht door rogerdakar » 20-12-2012 22:56

als ik het goed zie zijn die foto,s gemaakt in een vliegtuig kijk op de achter grond.
lijkt op paneel van vliegtuig metde meters enz

lijkt mij leuk om een schaal helm te maken net als vroeger in de formule 1
marcovane
Berichten: 430
Lid geworden op: 13-11-2011 09:41

Bericht door marcovane » 21-12-2012 16:50

vette helm
marcovane
Berichten: 430
Lid geworden op: 13-11-2011 09:41

Bericht door marcovane » 21-12-2012 16:52

en de boot is aangekomen
[img]http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 0461_n.jpg[/img]
Plaats reactie