Team de Rooy : Voorbereidingen naar Dakar 2014

PETRONAS | Team de Rooy | IVECO in Dakar 2014
Tom
Site Admin
Berichten: 1816
Lid geworden op: 10-04-2010 11:41

Bericht door Tom » 02-01-2014 12:33

Kijk! Dat is 'm!
K was via mn telefoon aan het kijken. Daardoor kon ik de afbeeldingen niet plaatsen.
Dank je wel Marco!
Preproloog 2014/15 was al van "ons".
Nu op naar Dakar 2015
marcovane
Berichten: 430
Lid geworden op: 13-11-2011 09:41

Bericht door marcovane » 03-01-2014 11:42

2: marathon-etappes (motoren en quads) zonder assistentie in het bivak (2702 km, waarvan 1590 km special stage).
4: het aantal titels dat te winnen is in de Dakar bij de motoren, quads, auto's en vrachtwagens.
9: het aantal vrouwen ingeschreven voor de Dakar.
11: het record aantal Dakar-overwinningen, op naam van Stéphane Peterhansel, met zes titels op de motor en vijf met een auto. Vladimir Chagin heeft het recordaantal overwinningen in een enkele categorie, met zeven overwinningen in een vrachtwagen.
18, 23: in jaren en dagen, de leeftijd van de jongste deelnemer aan de start in Rosario, de Argentijn Jeremías González Ferioli, deelnemer op een quad.
28: het aantal landen waar de Dakar Rally sinds het begin doorheen is geweest.
30: het aantal artsen aanwezig in het medisch centrum binnen het bivak, voor de rijders, teams en organisatie.
41: het aantal quads dat is ingeschreven voor de rally in 2014, een record.
50: het aantal nationaliteiten vertegenwoordigd in de rally.
60: het aantal beveiligde zones voor de toeschouwers.
71: het aantal vrachtwagens in de rally.
72: in jaren, de leeftijd van de oudste deelnemer, Japan's Yoshimasa Sugawara, in een Hino vrachtwagen.
89: het aantal deelnemers dat debuteert in de Dakar, 20,27% van het totaal.
124: het aantal Franse deelnemers in de rally, met 17.29% van het totaal de grootste nationaliteit.
152: het aantal auto's in de rally.
190: Het aantal landen waar de beelden van de Dakar worden uitgezonden, op 70 tv-zenders.
210: het aantal organisatievoertuigen dat dagelijks wordt gebruikt tijdens de rally (40 auto's, 11 helikopters, 55 vrachtwagens, 5 bussen, enz.).
280: het aantal journalisten dat de hele rally zal volgen
450: in cc is de maximaal toegestane motorinhoud voor de motoren in de rally.
720: het aantal betrokken deelnemers als rijders, navigatoren en monteurs in de wedstrijd.
1.200: in totaal, het geschatte aantal uren uitzenden van beelden van de Dakar op de mondiale tv-kanalen (gebaseerd op cijfers van 2013).
1978: op 26 december van dat jaar startte de 1e editie van de rally Parijs-Dakar
2.300: het aantal veiligheidsberichten, uitgezonden op 40 radiostations in Argentinië, Chili en Bolivia.
3.000: het aantal mensen dat dagelijks in het bivak wordt vewelkomd: deelnemers, assistentie, organisatoren, sponsoren en mediapersoneel.
8.739: het aantal af te leggen kilometers tussen Rosario en Santiago, met 5.220 kilometer aan klassementsproeven voor de auto's.
9.209: het aantal af te leggen kilometers tussen Rosario en Santiago, met 5.212 kilometer aan klassementsproeven voor de vrachtwagens.
9.395: het aantal af te leggen kilometers tussen Rosario en Santiago, met 5.222 kilometer aan klassementsproeven voor de fietsen.
22.000: het aantal mensen dat gemobiliseerd is om voor de veiligheid van de toeschouwers en deelnemers te zorgen.
80.000: het aantal maaltijden dat wordt geserveerd in het bivak tijdens de rally. Zal dit jaar iets minder zijn vanwege de eigen snackwagen van Team De Rooy.
100.000: Het aantal volgers op de officiële Twitterfeed van de Dakar.
820.000: het aantal fans op de officiële Facebook-pagina van de Dakar, enkele dagen voor de start van de race.
7,8 miljoen: het aantal unieke bezoekers op de website www.dakar.com.
4,6 miljoen: het aantal toeschouwers opgeteld bij de start, finish, rustdag en langs het parcours van de Dakar in 2013 in Argentinië, Chili en Peru.
1.000.000.000: het aantal tv-kijkers dat de beelden van de Dakar bekeek in 2013
marcovane
Berichten: 430
Lid geworden op: 13-11-2011 09:41

Bericht door marcovane » 03-01-2014 16:24

Indrukwekkend konvooi De Rooy gaat voor winst Dakar

Het konvooi waarmee de familie De Rooy vanaf zondag de woeste streken van Zuid-Amerika intrekt, is weer indrukwekkend van omvang. Met liefst 11 voertuigen en 35 man rukt het team van de Brabantse transport-ondernemers uit in de Dakar Rally. De ambities van Gerard de Rooy en zijn oom Hans Stacey zijn kristalhelder: revanche voor de mislukte rally van vorig jaar en op jacht naar een nieuwe eindzege.

"Ik ben er klaar voor", zegt De Rooy, winnaar van Dakar in 2012. "Vorig jaar hadden we een prima rally met voldoende dagoverwinningen. Er waren twee mindere dagen bij en dat heeft zowel Hans als mij van het podium afgehouden. Dit mag deze editie niet meer gebeuren. Ik wil niet nogmaals naast de prijzen grijpen", aldus de 33-jarige trucker, die in 2013 zes etappezeges boekte, maar door een kapotte turbo zo ver terugviel in het klassement, dat er niet meer dan de vierde plaats inzat.

De 55-jarige Stacey wil al helemaal niet herinnerd worden aan de vorige editie van de beruchte woestijnrally, die opnieuw vertrekt in Argentinië en eindigt aan de andere kant van het Andesgebergte in Chili. "Na zeven etappes strandde ik op een duin. Vroegtijdig de rally verlaten is het ergste wat een sportman in hart en nieren kan gebeuren. Voor dit jaar heb ik dan ook een heel ander scenario in mijn hoofd", aldus de oliehandelaar uit Best, die in 2007 de laatste Dakar Rally op het Afrikaanse continent won.

Het team van De Rooy rijdt weer met trucks van Iveco, wel voorzien van een andere motor. Gerard bestuurt de Powerstar, de rallytruck met de 'neus', Stacey bestijgt de Trakker. Zij beginnen als de kopmannen aan de odyssee over ruim 9000 kilometer. Tot aan de rustdag strijden ze voor het dagsucces, daarna deelt teamcaptain en Dakarveteraan Jan de Rooy, de vader van Gerard, de stalorders uit. De Spanjaarden Pep Vila en de Fransman Jo Adua zijn de knechten in het team.

"Een goed team staat of valt met de zwakste schakel. Daarom is het belangrijk dat iedereen in het team zich goed voelt en zijn plaats weet. Volgens mij zijn we daar dit jaar goed in geslaagd", zegt Gerard de Rooy. Stacey kan dat alleen maar beamen. "We zijn in de volle breedte nog professioneler geworden. Mij valt de collegialiteit en de saamhorigheid op."

Team De Rooy voert een waslijst van Nederlandse deelnemers aan die in een truck de Dakar Rally rijden. De startlijst telt 23 teams met een Nederlander achter het stuur. Dat is zo'n beetje een derde van het totale aantal.
Tom
Site Admin
Berichten: 1816
Lid geworden op: 10-04-2010 11:41

Bericht door Tom » 03-01-2014 16:39

Mooi stuk over mijn favoriete team!!!
Waar is het nog ergens te vinden?
Preproloog 2014/15 was al van "ons".
Nu op naar Dakar 2015
Hein
Berichten: 635
Lid geworden op: 27-08-2010 07:41

Bericht door Hein » 03-01-2014 19:29

Rallymaniacs

Op face-book heb ik ook nog een groep aan gemaakt.

https://www.facebook.com/groups/2014dakar/
Tom
Site Admin
Berichten: 1816
Lid geworden op: 10-04-2010 11:41

Bericht door Tom » 03-01-2014 19:39

Hein, ben je al lid van de groep dakar 2013? Daar komt om het kwartier ongeveer wel een Dakar bericht binnen. Over alle teams, auto motor en trucks. Bijna live van de deelnemers zelf.
Ook Hans Stacey gaat via facebook proberen om zn pagina up to date te houden.
Preproloog 2014/15 was al van "ons".
Nu op naar Dakar 2015
Tom
Site Admin
Berichten: 1816
Lid geworden op: 10-04-2010 11:41

Bericht door Tom » 03-01-2014 20:41

BRON: www.staceolie.nl


Truck 2 (Team de Rooy)
Binnen het Team de Rooy, rijdt Hans Stacey deze Dakar race in Rally Truck 2 samen met navigator Detlef Ruf en monteur Bernard der Kinderen.

Hans ‘Racey’ Stacey, 55 jaar, Best, Nederland

Vroegtijdig de rally verlaten, zoals in DAKAR 2013 is het meest verschrikkelijke wat een sportman in hart en nieren kan gebeuren. Voor dit jaar heb ik dan ook een heel ander scenario in mijn hoofd zitten. Als ik naar het team De Rooy kijk zijn we in de volle breedte nog professioneler geworden ten opzichte van de vorige rally’s. Regelmatig loop ik in de DAKAR hal van het Team de Rooy rond en dan valt vooral de collegialiteit en saamhorigheid op. Ook met Gerard heb ik het al over die chemie gehad en van hem uit klonk eenzelfde bevestigend geluid. Het lijkt er dus op dat we er met z’n allen klaar voor zijn.

Zakelijk gezien had ik vorig jaar al aangekondigd dat het tijd werd om eens aan andere dingen te denken dan alleen dag en nacht werken. Toch is het er ook dit jaar niet heel veel anders op geworden maar ik blijf optimistisch en verwacht dat het toch een keer gaat veranderen. Dit jaar waren we in de gelukkige omstandigheid om als eerste een nieuwe IVECO Euro 6 trekker in ontvangst te mogen nemen. Wederom een mijlpaal om trots op te zijn.

We worden dan wel een jaartje ouder maar de wil om te winnen is er zakelijk en sportief gezien nog altijd. Hans zijn verhaal laat zien dat we ook dit jaar weer met deze fanatieke Brabander rekening moeten houden.
Preproloog 2014/15 was al van "ons".
Nu op naar Dakar 2015
Tom
Site Admin
Berichten: 1816
Lid geworden op: 10-04-2010 11:41

Bericht door Tom » 03-01-2014 21:26

K heb een nieuw topic aangemaakt over de Rally.
Aangezien de voertuigen gekeurd zijn gaat t vanaf nu daar verder....
Preproloog 2014/15 was al van "ons".
Nu op naar Dakar 2015
Plaats reactie