De Trucks

PETRONAS | Team de Rooy | IVECO naar Dakar 2015
Plaats reactie
Tom
Site Admin
Berichten: 1816
Lid geworden op: 10-04-2010 11:41

De Trucks

Bericht door Tom » 13-11-2014 01:10

[b]Gerard de Rooy[/b]

[b]IVECO Powerstar (torpedo)[/b]

[b]Maten en gewichten [/b]
Totale lengte 6.800 mm
Breedte 2.550 mm
Hoogte 3.000 mm
Wielbasis 4.400 mm
Totaal gewicht 8.600 kg leeg; 9.300 kg startklaar
Gewichtsverdeling voor/achter 50% / 50%

[b]Motor[/b]
Type IVECO Cursor 13 / Euro 6
Cilinderinhoud 12,9 liter
Motorkenmerken 6-cilinder in lijn motor, 24 kleppen, common-rail motor, Holset turbo
Maximum vermogen 900 hp @ 2200 rpm (675 kW @ 2200 rpm)
Maximum koppel 3800 Nm @ 1100 rpm

[b]Transmissie[/b]
Koppeling Enkelvoudige koppelingsplaat, diameter 430 mm
Versnellingsbak ZF 16S221OD, reductie 11,54 - 0,84 : 1; [b]uitvoering met servoshift [/b]
Tussenbak ZF-Steyr VG1600/300, reductie: 0,89 : 1, uitvoering zonder differentieel
Assen SISU aangedreven voor- en achteras met CTIS banden op- en afblaassysteem

[b]Chassis [/b]
Langsliggers Ladderframe uit hoog vloeigrensstaal (KF600) afm. 260x75x6 mm zonder binnenversterking
Voorasophanging L&P 3-bladvering met 4 Reiger schokdempers per as gemonteerd met schroefveren
Achterasophanging L&P 2-bladvering met 4 Reiger schokdempers per as gemonteerd met schroefveren, voorzien van stabilisator
Banden MICHELIN 14.00 R20 XZL
Brandstoftank 1 x FIA Fuel Cell, 700 ltr. Rubberen brandstoftank

[b]Remmen[/b]
Type Knorr-Bremse, remhouders met schijfremmen, 430 x 42 mm

[b]Cabine[/b]
Type IVECO Powerstar, variant: slaapcabine
Zitplaatsen 3 rallystoelen voorzien van 6-punts veiligheidsgordels en veiligheidskooi
Ophanging voorzijde Silentblocs
Ophanging achterzijde Verend met schroefveren en hydraulische schokdempers
Verlichting Speaker Xenon koplampen. Speaker LED achterlichten
Preproloog 2014/15 was al van "ons".
Nu op naar Dakar 2015
Tom
Site Admin
Berichten: 1816
Lid geworden op: 10-04-2010 11:41

Bericht door Tom » 13-11-2014 01:12

[b]Hans Stacey[/b]

[b]IVECO Powerstar (torpedo)[/b]

[b]Maten en gewichten[/b]
Totale lengte 6.800 mm
Breedte 2.550 mm
Hoogte 3.000 mm
Wielbasis 4.400 mm
Totaal gewicht 8.600 kg leeg; 9.300 kg startklaar
Gewichtsverdeling voor/achter 50% / 50%

[b]Motor [/b]
Type IVECO Cursor 13 / Euro 6
Cilinderinhoud 12,9 liter
Motorkenmerken 6-cilinder in lijn motor, 24 kleppen, common-rail motor, Holset turbo
Maximum vermogen 900 hp @ 2200 rpm (675 kW @ 2200 rpm)
Maximum koppel 3800 Nm @ 1100 rpm

[b]Transmissie[/b]
Koppeling Enkelvoudige koppelingsplaat, diameter 430 mm
Versnellingsbak ZF 16S221OD, reductie 11,54 - 0,84 : 1; [b]uitvoering met servoshift [/b]
Tussenbak ZF-Steyr VG1600/300, reductie: 0,89 : 1, uitvoering zonder differentieel
Assen SISU aangedreven voor- en achteras met CTIS banden op- en afblaassysteem

[b]Chassis [/b]
Langsliggers Ladderframe uit hoog vloeigrensstaal (KF600) afm. 260x75x6 mm zonder binnenversterking
Voorasophanging L&P 3-bladvering met 4 Reiger schokdempers per as gemonteerd met schroefveren
Achterasophanging L&P 2-bladvering met 4 Reiger schokdempers per as gemonteerd met schroefveren, voorzien van stabilisator
Banden MICHELIN 14.00 R20 XZL
Brandstoftank 1 x FIA Fuel Cell, 700 ltr. Rubberen brandstoftank

[b]Remmen [/b]
Type Knorr-Bremse, remhouders met schijfremmen, 430 x 42 mm

[b]Cabine[/b]
Type IVECO Powerstar, variant: slaapcabine
Zitplaatsen 3 rallystoelen voorzien van 6-punts veiligheidsgordels en veiligheidskooi
Ophanging voorzijde Silentblocs
Ophanging achterzijde Verend met schroefveren en hydraulische schokdempers
Verlichting Speaker Xenon koplampen. Speaker LED achterlichten
Preproloog 2014/15 was al van "ons".
Nu op naar Dakar 2015
Tom
Site Admin
Berichten: 1816
Lid geworden op: 10-04-2010 11:41

Bericht door Tom » 13-11-2014 01:14

[b]Pep Vila[/b]

[b]IVECO Trakker Evolution 2[/b]

[b]Maten en gewichten [/b]
Totale lengte 7.000 mm
Breedte 2.550 mm
Hoogte 3.200 mm
Wielbasis 4.400 mm
Totaal gewicht 8.900 kg leeg; 9.700 kg startklaar
Gewichtsverdeling voor/achter 50% / 50%

[b]Motor[/b]
Type IVECO Cursor 13
Cilinderinhoud 12,9 liter
Motorkenmerken 6-cilinder in lijn motor, 24 kleppen, elektronisch geregelde Bosch unit injectoren, Holset turbo
Maximum vermogen 840 hp @ 2200 rpm (600 kW @ 2200 rpm)
Maximum koppel 3600 Nm @ 1200 rpm

[b]Transmissie[/b]
Koppeling Enkelvoudige koppelingsplaat, diameter 430 mm
Versnellingsbak ZF 16S221OD, reductie 11,54 - 0,84 : 1; [b]uitvoering met servoshift [/b]
Tussenbak ZF-Steyr VG1600/300, reductie: 0,89 : 1, uitvoering zonder differentieel
Assen SISU aangedreven voor- en achteras met CTIS banden op- en afblaassysteem

[b]Chassis[/b]
Langsliggers Ladderframe uit hoog vloeigrensstaal (KF600) afm. 260x75x6 mm zonder binnenversterking
Voorasophanging L&P 3-bladvering met 4 Donerre schokdempers per as gemonteerd met schroefveren
Achterasophanging L&P 2-bladvering met 4 Donerre schokdempers per as gemonteerd met schroefveren, voorzien van stabilisator
Banden MICHELIN 14.00 R20 XZL
Brandstoftank 1 x FIA Fuel Cell, 700 ltr. Rubberen brandstoftank

[b]Remmen [/b]
Type Knorr-Bremse, remhouders met schijfremmen, 430 x 42 mm

[b]Cabine[/b]
Type IVECO Trakker, variant: dagcabine
Zitplaatsen 3 rallystoelen voorzien van 6-punts veiligheidsgordels en veiligheidskooi
Ophanging voorzijde Silentblocs
Ophanging achterzijde Verend met schroefveren en hydraulische schokdempers
Verlichting Hella Xenon koplampen, 4 stuks Hella Xenon Rally F1000 FF verstralers. Hella LED achterlichten
Preproloog 2014/15 was al van "ons".
Nu op naar Dakar 2015
Plaats reactie